En dag på jobbet...

... blev det idag.

Kan väl inte påstå att jag hade någon större lust att gå upp i morse... menmen... nu sitter jag här på mitt jobb iallafall... det är lugnt... ingen större rusning direkt *L*... just nu är det bara jag och Anders här så jag får ju lite tid över till bloggen... vilket jag med all säkerhet hade tagit mig ändå *L*.

Tog en promenad till korvkiosken nyss... inte så nyttigt men ack så snabbt och enkelt... och kostar ungefär som en dagens rätt på Punch (ett favoritlunchställe som ligger på Tylösand)... där det alltid serveras kanonkäk... vi började käka där i somras under vårt VågaVa go beach-projekt... och jag har inte blivit besviken en enda gång... fem VågaVagubbar av fem möjliga... helt klart.

På väg till korvkiosken passerade jag...


... pantbanken...

... där var jag stamkund i mitt missbruk... och som genom ett mirakel så är det nog bara en gitarrförstärkare som jag lyckats sumpa där... fan jag hade ju pantbankskvitto så jag kunde tapetsera ett helt rum... å allt detta strul med att omsätta dessa så att jag inte blev av med grejerna... ja vilken befrielse jag känner för att slippa det idag.

Nä nu är det inte till pantbanken jag går utan nuförtiden är jag oftare kund hos...


... min lite lyxiga frisör tvärs över gatan.

Det är tydligen där som Per Gessle klipper sig har jag hört ryktas om (vet inte om ryktet är sant men det tlltalar min fåfänga *L*)... rätt dyrt men jag är alltid nöjd när jag går därifrån... det var en ren slump som fick mig dit... jag hade egentligen valt en annan frisör... eftersom jag gillade namnet... "Vild & Vacker"... men av någon anledning som jag inte riktigt kommer ihåg så hamnade jag iallafall här... och eftersom tjejerna som klipper här är strålande vackra så var ju valet lätt... som en ren bonus så var de jättetrevliga och kunde klippa mig så att jag blev nöjd också *L*.

Det är underbart att jag vågar bejaka min fåfänga lite då och då... absolut helt omöjligt för mig att erkänna för några år sedan... nä fåfänga var inget samtalsämne i mitt liv... inte heller under den tiden då jag var en knegare... fåfänga stod inte högt i kurs på de arbetsplatser som jag befann mig på... nä i de byggbodarna så snackades det på en helt annan nivå... mer i termer som rått kött och brännvin... stora bröst och snuskig sex... fåfänga var lite bögigt... å bögigt gick inte riktigt hem där *L*.

Ja fan... jag är en lyckligt lottat kille som har det jobbet jag har... här kan vi snacka både om rått kött och fåfänga... ja ta mig fan...

Kommentarer :

#1: Elvira

Jobbar..? Idag? Juldan ju..?

Nåja, skulle jag faktiskt åxå kunna tänka mig..men jag tränar på att vara ledig, det är faktiskt en konst, börjar jag förstå..iallafall att vara ledig, och njuta av det...

Ni tycks ha en mysig arbetsplats ..verkar vara en sånt där gemytligt kärleksfullt ställe...hur många är ni som jobbar där? ..bara lite nyfiken..som vanligt..

God fortsättnig iallafall, å hoppas du får liiiite till ledigt iallafall

Kram kram

skriven
#2: peter

Ja det är inte så lätt att vara ledig... det är verkligen något som jag har fått öva på.



Men idag har det varit väääääldigt lugnt... vi har delat upp oss för att kunna hålla öppet dagar som de flesta är lediga på... typ idag L.



Och på VågaVa behandlar vi varandra kärleksfullt... och då blir det ju också ett trevligt ställe att vara på L... för tillfället är vi 5 stycken i Halmstad som har detta som sin sysselsättning... och jag tror att vi är 5 stycken i Ljungby också... det skiftar lite ibland L... några har lönebidrag... nån en OSA-anställning... och ytterligare några har en praktikplats.



VågaVa är ju tänkt som ett "mellanlandningsställe" innan man tar klivet fullt ut in i samhället... för de flesta L... men inte för mig... jag tillhör inventarierna L.



Imorgon hämtar jag min yngsta dotter och ska vara ledig några dagar...



... ha en underbar ledighet min vän... å god fortsättning L.



(((kram)))

peter

skriven
#3: naken Snigel

Lugna dagar är sköna dagar;)



Kram

skriven
#4: naken Snigel

Fåfänga är lika vackert som allt annat, den blir bara ful då man missbrukar den;))

skriven
#5: peter

Lugna dagar kan vara sköna dagar för mig också... ibland... för det finns lugna dagar då det bara kryper av rastlöshet i mig också... men å andra sidan... fan vet om jag ens vill kalla dem för lugna L... å jag håller med om fåfänga... lite småroligt vackert kan det vara... om den inte missbrukas för då är det ju bara jobbigt... för en själv och hela ens omgivning...



(((kram)))

peter

skriven
#6: naken Snigel

Som med allt annat;)

skriven
#7: peter

precis...



(((kram)))

peter

skriven
#8: naken Snigel

Exakt;)

skriven

Kommentera inlägget här :