Jazzbalett...

... har jag gått på... tänkte faktiskt skriva dansat först... men fan vet om inte det hade varit en ren lögn... att kalla det jag gjorde för dans alltså *L*.

Ja idag så blev jag påmind om min mänsklighet... ett brutalt uppvaknande vill jag säga... var nere en sväng på gymmet och snackade med min PT (personliga tränare)... det var väl fyra fem år sedan vi senast pratade om min träning (eller jag kanske ska säga brist på träning) och gjorde upp ett schema som det var tänkt att jag skulle följa... det gick inte så bra... visserligen var mitt gymkort ett av de mest dragna men det berodde inte på min träningsiver... nä jag gillade att bada bastu.


Sen hittade jag yogan... och den har jag varit trogen genom åren.

För lite mer än ett halvår sedan så fick jag för mig att jag skulle börja dansa igen... för fan jag hade ju en bakgrund i jazzbalettsvärlden så det kunde väl inte vara några problem för mig *L*... sagt å gjort... jag spatserade in på något som kallades för... öhhh... bodyjump tror jag det hette... dans i grupp var det iallafall...

Kände mig en aning udda... inte bara för att jag var den enda killen... nä minst lika mycket för att de flesta som dansade var typ 20 bast (jag är 50 *L*)... så det var med viss rädsla över vad folk skulle tro om mig som jag gick dit... å inte fan kunde jag dansa heller... å ni ska veta att jag verkligen gav allt... men det var för svårt för mig... konstigt nog med min bakgrund som jazzdansare *L*

Så slog det mig... jag kanske inte var såååååå jävla duktig då heller... men på den tiden hade jag absolut ingen självdistans eftersom jag var en fullt aktiv narkoman... fick ösa i mig droger för att palla med den träningen... det var en mycket tuff träning... allra helst eftersom jag tränade med eliten... något som jag då säkert inbillade mig berodde på min talang... men det var inte heller sant... nä det berodde på att jag inte gärna kunde starta min karriär med nybörjarna... för de var ju typ bara 10 år gamla... inte ens bland fortsättningskursen för de var ju bara 14 år... så jag började direkt med de vana dansarna... de var ju i 20 års åldern... vid det tillfället var jag "bara" 35 *L*.

De trodde nog inte sina ögon när jag började där... undrade om jag var en "ful gubbe" eller bara galen... å jag ska ärligt säga er att jag var bara galen *L*... hade aldrig tränat något i hela mitt liv... och då ville jag ju syssla med riktigt tuff träning för att liksom komma ikapp... och jag hade en kompis som hade alla färger man kunde få i karate och hade gått över till att träna jazzbalett eftersom karaten var lite för klen enligt honom... det köpte jag *L*...


... och så såg det ju rätt häftigt ut när man tittade på dans...

... Jag gick där i tre terminer... blev faktiskt accepterad av tjejerna när de fattade att jag inte hade några skumma baktankar... de hälsar fortfarande på mig när jag träffar dem på stan *L*... å till slut blev det tal om att uppträda... kanon tänkte jag... nu jävlar ska jag visa vad jag går för... bjöd ner en gammal polare från Göteborg för att impa på honom med min dans... jag såg han bara när han gick och satte sig i publiken... sen såg jag han inte på hela tiden... jag blev naturligtvis besviken och frågade efteråt var han tog vägen...

... hans förklaring kunde jag bara inte förstå... hur han hade sett mig komma in på scenen och börjat skratta så mycket att han trillade ner mellan stolarna... varje gång han försökte resa på sig fick han syn på mig igen... å bara knäckte sig... trillade ner mellan stolarna igen och lyckades inte resa på sig innan jag lämnat scenen... det har tagit mig många år att acceptera...

... och nu är det dax igen... att acceptera vad min PT säger åt mig när jag ber om hans hjälp... har ju känt mig lite trött den senaste tiden och tänkt tanken att lite träning kanske skulle vara bra... det höll han med om... och hans råd var...


... detta...

Va fan... är jag såååååååååå gammal?
Jag som trodde att han skulle vara mer inne på...


... att det var här jag passade in...

... jag kanske behöver fortsätta jobba lite med min självdistans...

Kommentarer :

#1: Anonym

Ta inte illa upp men JAG skrattade så att JAG höll på att ramla av stolen när jag läste om din jazzbalett. Särskilt det när du undrade var din kompis hade tagit vägen och han hade ramlat av stolen av skratt.

skriven
#2: peter

Jag tar absolut inte illa upp... skrattar faktiskt själv gott åt hela historien när jag tänker på det L.



(((kram)))

peter



skriven
#3: naken Snigel

asg

asg

asg

skriven
#4: naken Snigel

Det var presic det jag behövde nu;)....Tack!



Kram

skriven
#5: naken Snigel

GOGR

Jag respekterar din reflektion;)

Men historien var nog bland det roligaste jag läst på många år, och jag läser massor!;)))



Tack!

skriven
#6: Elvira

:D

Man har nog kommit en bit på väg ,när man kan berätta med sån självdistans..

Å när du berättar det, så ser jag det framför mig..å det ser ganska kul ut..



Men du, att träna med tortyrredskapen har inget med att bli gammal att göra..Jag har åxå skaffat träningskort, himla billigt å bra..OM man använder det..host



Har du provat med att börja promenera bara?

Med bra musik i öronen, å sköna skor..?

Det är beroendeframkallande efter ett tag(varningslampa) men såååå skönt, å man blir faktiskt pigg!!

Nåja, lycka till,å håller alla tummar!

Kramar

skriven
#7: Anonym

Host, hmpf...Här kommer jag in och öppet erkänner att jag missbrukat gång i 5.5år. Det är jag som har en hund som hatar promenader!!!!!!Dessutom av kamphundsras, det går att trötta ut sånna med;)))



Det var min bikt;)...Jag har slutat gått nu;)...Nu rastar vi mest;))



skriven
#8: naken Snigel

Och min hund är harmonisk som få;)



Kärlek

skriven
#9: peter

Nja... gå vet jag inte om jag fixar... att promenera för själva promenerandets skull på typ bestämda tider är kanske att höja ribban för högt för mig... försökte med att springa en liten slinga hemma för några år sedan... det höll i tre dagar... men den tredje dagen lyckades jag inte slå mitt rekord från dagen innan så så la jag av.



Tror att jag behöver en grupp och fasta tider för att få det att funka... så är det ju med min yoga.



(((kram)))

peter

skriven
#10: naken Snigel

Har halltid varit sugen på meditation, kanske man skulle testa;)



Tack Du inspererar mig;)



Kram

skriven
#11: H

Är det kul? med gymträning? Jag köpte kläder skor och träningskort en gång....heeeh....sålda på tradera nu...flin.. kostade massor, fick kanske en hundring eller två tillbaka....

Hitta nåt som är roligt. för gymträning är fan inte kul!

det finns massor. ridning är ju kul.??

minigolf....hehe, då kan man träna på att förbättra sitt taskiga tålamod samtidigt...

nä, men hitta nåt som DU tycker e ROLIGT! Det är ju viktigast. =)

kram

skriven
#12: peter

Nu ska ni höra... dansa var faktiskt skitskoj L... kanske just för att det var så sinnesjukt svårt... snacka om meditation egentligen... det var fullt focus hela tiden för att jag åtminstone nästan kunde följa med... å focus är meditation för mig.



Så att yoga är bra för mig märker jag mest på att jag fått lättare at hålla focus på det jag håller på med för stunden.



Jag gör roliga grejer också... flyger hängflyg... åker snowboard och skidor... dansar rave på konvent L... men jag tror mig behöva en regelbunden fysisk aktivitet... på gymmet L... det är ju alltid skoj att gå därifrån L.



(((kram)))

peter

skriven
#13: H

HÄNGFLYG??

VA? du menar sånt när man bara svävar ut för ett stup eller så? Jag åker inlines, det är som att flyga i nerförsbackarna, och jag brukar fundera på hur det känns att flyga hängflyg...berätta.... =)

/H

skriven
#14: H

Nä gym e tråkigt!!! lägg ner det ;-)

skriven
#15: naken Snigel

Jag behöver också en fysisk aktivitet;))...asg



sorry kunde inte låta bli;))...



Hängflyg??....Du är en MYCKET modig Man!...Impad!



Kram

skriven
#16: naken Snigel

tack, kom just på att jag just mediterar när jag skriver, Focus!..Nu har jag lärt mig en ny sak idag igen;))



Kram

skriven
#17: peter

Det är svårt att beskriva en känsla... det känns som att cykla i 3 dimensioner... buren av en mycket stark kraft L... en känsla av... ja vad ska jag säga... frihet är nog det närmaste jag kan komma.



Det handlar inte så mycket om mod att flyga... mer om respekt och sunt förnuft faktiskt... annars skulle det ju vara farligt.



Jag åker också inlines... å det är ju lite farligt ibland L.



Ja tänk så många sätt det finns om man vill ha en fysisk aktivitet... och alla sätt är väl bra utom de dåliga L.



Ja jag gillar att sätta likhetstecken mellan meditation och focus... det gör det så enkelt att meditera L.



(((kram)))

peter

skriven
#18: H

Jag vill göra nåt farligt...flyga eller nåt...åka inlines riktigt fort i simlångsbacken...hehe...det får bli till sommaren.

Längtar efter att få lite spänning och lite ont,,,har hållt mig på marken alldeles för länge nu. fött barn och ammat i 100 år...nu jävlar, ska jag också flyga. Simlångsbacken i maj kanske...så hinner våren komma och jag hinner ladda...



GRRR....

skriven
#19: peter

Vad kan jag göra för att hindra dig från att utmana Simlångsbacken?



Ska jag vara helt ärlig... å det tänker jag vara L... så är att åka inlines nerför den backen inte vad jag skulle kalla för modigt... nä det är vansinne... och helt livsfarligt.



Att flyga är inte farligt... det kan vara det om man är dumdristig och saknar respekt för vad det innebär att befinna sig i luften... jag flyger för att jag gillar att sväva omkring i luften... så säkert som möjligt.



Följ med oss och flyg istället för att åka nerför den backen...



(((kram)))

peter

skriven
#20: naken Snigel

Och jag sätter mig och skriver;))..medans Ni flyger;)



Kram till Er ALLA

skriven
#21: naken Snigel

GOGR



Mediterar;))

skriven
#22: H

Nä jag vill inte heller vara modig, det skulle vara häftigt att göra det bara. Men jag kännde mig rastlös och galen igår...känns bättre nu...när jag ska ta mina tjutande barn och köra dom till skola och dagis. Inte vill jag åka inlines i den backen...inte just idag iaf =)

KRAAM =)

skriven
#23: Anonym

hmm...när jag körde sonen till dagis så berättade han om en dröm han hade haft under natten...att han hade åkt inlines UTAN SKYDD!! Han tyckte det var en läskig dröm, för han kunde ha slagit sig. Men han klarade sig, och till sist när han åkt färdigt hittade han en guldpeng =)

skriven
#24: F E B B

Godmorgon! Hoppas du får en härlig torsdag :')

skriven
#25: Stefan W

Härlig blogg!

skriven
#26: Anonym

Att skriva... förlåt meditera menade jag förstås L... kan vara nog så spännande som att kasta sig utför vilket stup som helst... eller hur?



Och jag känner igen dina känslor... rastlös och galen är en farlig kombination L... i alla fall för mig L... en intensiv känsla är ju alltid en känsla som slår bort det mesta... för stunden... och visst lockar den ibland... gärna när jag är rastlös har jag märkt... galen är jag ju jämt så den känslan finns liksom där hela tiden och lurar L.



Det har varit en härlig torsdag... än så länge är väl bäst att tillägga L... och tack för komplimangen... skoj att höra.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :