Julklappar...

... har jag handlat idag.

Hade ju bestämt mig för att min jul skulle starta idag... och det var med bestämda ben jag knallade in till staden i sällskap med några av mina vänner... eftersom det tog lite längre tid än vad vi hade räknat med innan vi kom iväg så bestämde vi oss för att börja julhandlandet med en lunch... så vi styrde kosan mot ett av våra vaaaaanliga hak... där var det fullt.

Så det var bara att gå vidare... ingen fara... vi trängde oss fram genom folkvimlet på stan och hittade ett bord på en pub där vi blev serverade en delikat måltid... och med mätta magar var vi beredda att ta itu med julhandlandet.

Det tog mig knappt två timmar (då räknar jag in lunchen) att handla nästan ALLA mina klappar... fyra affärer och hur smidigt som helst... nästan så att jag blev lite besviken... hade ju trots allt räknat med åtminstone lite kaos... men nä... lätt som en plätt... fixat å klart.

Jag köpte eget julklappspapper så nu ska jag bara...


... slå in klapparna.

Och så mycket mer har jag inte att fixa... detta året behöver jag inte julpyssla här hemma... inte ens en gran kommer in i mitt hus... jag är nämligen bortbjuden *L*... till min äldsta dotter och hennes familj... vi ska äta en gemensam julfrukost där... jag och mina barn... och det ser jag fram emot... sen har jag en rutt på julafton som jag tar varje år... en sväng inom min mamma... och som avslutning ett besök hos min pappa... och han är den enda som jag inte köpt någon julklapp åt än... för här har jag en tradition... köper en chokladask på bensinstationen innan jag åker dit... samma som förra året (ja inte samma ask utan en ny såklart*L*).

Jag har haft gran här hemma lite från och till... förrförra året så hade vi en som var klädd efter alla konstens regler med kulor i samma färg (guld) och jättefin... den senaste jag själv fixade för rätt många år sedan stod kvar i två år... garanterad barrfri eftersom den till slut var helt barrfri rent fysiskt... den fick stå kvar bara för att jag skrattade så gott åt hela grejen varje gång... den såg verkligen roligt ut... den var jätteliten (kanske 60 cm hög) julgransfoten var en petflaska... helt utan barr med en kula hängande i sig... det fanns en och annan som inte riktigt fattade min humor... de visste precis hur en...


... julgran skulle se ut... och hur den alltid sett ut *L*.

Jag skrev innan att jag nästan handlat alla mina julklappar... det är inte riktigt sant... för jag har en kvar (om vi bortser från pappas choklad)... för även i år ska jag köpa en julklapp till mig själv... slå in den efter konstens alla regler och absolut inte öppna den förrän på julafton... förra året fick jag en yogamatta av mig själv... i år har jag inte kommit på vad jag ska ge till mig själv än... så det blir en ny runda på stan imorgon.

Det är något jag tycker att alla borde göra... köpa en julklapp till sig själva... bara för att vi är värda det...

Kommentarer :

#1: monika

Japp! Jag håller med dig, vi är värda en julklapp till oss själva! Själv ska jag gå och fixa håret i mon. Det får bli min julklapp =)(Det är ju inte heller gratis precis...)

skriven
#2: monika

Japp! Jag håller med dig, vi är värda en julklapp till oss själva! Själv ska jag gå och fixa håret i mon. Det får bli min julklapp =)(Det är ju inte heller gratis precis...)

skriven
#3: Henrik

Ja det är vi värda, minst en. :o) Undrar vad jag får av mig i år, hehe!



Kram Henrik

skriven
#4: Anonym

Godnatt! :)

skriven
#5: peter

Ja det är jättespännande att öppna ett paket från sig själv L... men det ligger faktisktb lite allvar bakom som ni ju så väl förstår... det är fan dax att vi är snälla mot oss själva... så mycket skit som de flesta av oss pratat om oss själva redan... vi ÄR vackra och värdefulla... punkt slut!!!



(((kram)))

peter

skriven
#6: Henrik

AMEN!!!

skriven
#7: naken Snigel

jag har önskat mig ett nytt huvud av tomten;)....gran, nja, det får bli ett annat år, har fullt upp med att göra dom där jävla nötbullarna ju;)..Du verkar ha en fin jul;)



kram

skriven
#8: peter

Jag tror att dina bullar kommer att bli hur bra som helst... å inte fan behöver du ett nytt huvud... nä du behöver väl samma som vi alla... massa kärleksfulla tankar att fylla huvudet med... så här skickar jag dig en hel hög med kärleksfulla tankar L... god jul... L



(((kram)))

peter

skriven
#9: naken Snigel

Oj, svåraste julklapparna av alla att ta emot;))...För det var riktiga julklappar!...s..TACK! Lägger dom fint på mitt bord, öppnar dom imorgon;)



Och jag ger Ett STORT hjärta, om det får plats mer idig;)



Kram

skriven
#10: naken Snigel

Kunde inte hålla mig, tjuvöppnade en;)...Och den var vacker den tanken;))



Kram

skriven
#11: naken Snigel

Vi gråter, skrattar och ler, ibland så ber någon, och någon ser. Tårar blandas med skratt och förtvivlan, Du ser och Vi ser. Varandra.

Livet gör ont, smärtar och slår, brutalt. Ibland skoningslöst.Tyvärr.

Det är då Vi ser varandra och bara finns, just där, just då. Tack ALLA Ni, för att just Ni finns här.



God-Jul Alla Önskar en bland många;)



Snigel

skriven
#12: peter

Tack själv min vän... ett STORT hjärta finns det ALLTID behov för... och ett av de bästa sätten för mig att vara i kontakt med det hjärtat är ju faktiskt att ta del av någonting större än mig själv... det som jag väljer att kalla för VI... tillsammans är starkt...



(((kram)))

peter

skriven
#13: naken Snigel

Urstarkt!



Kram, och TACK!

skriven
#14: Kicki

Önskar er alla en lugn härlig jul men mycket omtanke! ta hand om ER och var rädd om varandra...stor julig gruppkram!!!

skriven
#15: Henrik

Tålamod får jag väl önska mig till nästa jul, jag har redan öppnat min julklapp från mig själv. En jätteglad överraskning, en vinyl-LP med Skrotbandet som jag hade på en kassett som jag pundade bort 1998, har inte hört dom sen dess. Nu snurrar den på skivtallriken och jag får behärska mig för att inte dansa så att nålen hoppar. Tack till Elvira som hjälpte mig att hitta den.



JAG ÄR SÅ GLAD SÅ DET FATTAR NI INTE!!!



Nån som kan överföra vinyl till CD?



Glad sväng-kram Henrik

skriven
#16: peter

Tålamod hade inte jag heller L... grattis till din underbara upplevelse Henrik... jag kan riktigt se dig framför mig... L... å jättekram till dig också Kicki... å alla andra såklart L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :