Köööörer...

... hör jag på TV:n... å jag blir såååååå himla berörd... det är inte långt till tårarna.

Vad är det som händer?
Körer... hallåååååå... hör ni... bara grejen... kööörer... fan har det slått över på mig nu?

Eller är det åldern som äntligen kommit ikapp mig?
Jag menar... hallå... körer... inget som jag kunde tro skulle kunna få mig att bli berörd... nä verkligen inte... men det är med största glädje som jag tar emot denna gåva till mig... jag är helsåld... vi snackar helsåld.

Ett gäng kändisar sätter ihop varsin kör... låter ju inte så skoj... men så kommer det över mig... det underbara i att göra saker tillsammans... hur många liksom blir ett... och vilket oerhörd styrka det är i detta... gamla... unga... tjejer... killar... kända... okända... ja helheten... det blir liksom såååå jävla mänskligt... och det blir mänskligt med glädje.


Det är såååååååå vackert...

Missförstå mig rätt... det är väl inte riktigt mina låtar... inte heller älskar jag själva upplägget på TV-program... ja det finns mycket som jag har åsikter om... men det är inte det jag reagerar så starkt på... nä det är grejen av att göra något tillsammans som grupp... att alla får vara med... och värdet i det...

Så fan... vilka är med... och vill bilda en köööööör med mig *L*... en löööööve... kör...

Kommentarer :

#1: Henrik

Ja jag bara längtar efter musik-gemenskap. Egentligen skulle jag vilja tota ihop ett blues-jam-rock band men kör e säkert häftigt oxå. Öppet sinnelag är ju en av våra viktigaste andliga principer och det innebär bl.a. en total frihet att njuta av all slags musik, klassiskt, opera, arabiskt, spansk säckpipe-musik, afrikanskt, jazz, flamenco, uzbekisk folkmusik och mycket, mycket annat. Världen är full av skööön musik.



Kram Henrik

skriven
#2: Elvira

Men du, det har inget med varken ålder eller överslag att göra, jag tittar åxå storögt å leeeer när det är körslaget på tv!!!Ja, jag jazzar tom lite för mig själv i soffan =)

Förra gången det gick, röstade jag-VARJE GÅNG!! Å den jag röstade på vann ler malligt

Massor med glädje, medryckande, smittsamt...så glad att fler än jag fattar !! Uihhhhiii...

skriven
#3: Anonym

Tyvärr så kan jag inte sjunga, annars hade jag gärna varit med i din lööööve kör. Ni kan ju alltid rösta på Falkenberg, dom är ju helt klart bäst.

skriven
#4: peter

Ska fan ta och skriva en blogg här om den gången när vi bildade ett band i början av mitt tillfrisknande... ja jävlar vilken resa det var L... jag ser också att jag missat spansk säckpipe-musik... det låter väldigt spännande... det är så häftigt att vi kan göra precis vad vi vill nu... ingenting är omöjligt L.



Å jag blir glad över att höra att mitt nyvunna intresse för körer inte är något jag är ensam om L... haja vad glädje är smittsamt L... det är gött att leva L.



(((kram)))

peter

skriven
#5: peter

Vem har sagt något om att man ska kunna sjunga L... i en äkta lööööve kör finns inga sådana krav L... och eftersom jag själv har bott i Falkenberg som barn så ligger det nära till hand att lägga sin röst där... ALLA var skitbra tycker jag... men jag blev himla impad av Göteborgskören idag... ja och så Falkenbergskörens glädje förstås L.



(((kram)))

peter

skriven
#6: Elvira

Göteborg ja..de som gjorde en Kentlåt...I LÖÖÖÖVED dem åxå!!

Men så löööövar jag ju det mesta med lite "malla"i, å det va det verkligen i deras...

Sov så gott vännen..Kram

skriven
#7: Henrik

Hevia heter en duktig spansk säckpipeblåsare som jag har fastnat för. Här är ett smakprov:



http://www.youtube.com/watch?v=ejt3h4FNIQQ



Kram Henrik

skriven
#8: F-28-80C

Tack för din underbara kommentar Peter!

Ja jag är vacker och värdefull och den som inte inser det är inte värd mig.

Tack för att du får mig att må lite bättre då man är krasslig. God fortsättning! =)



Ps. Körer är underbara!

skriven
#9: Eva T

Hej Min Vän !

Ja ja men Fbg var/är bäst i alla fall i Körslaget....annars är det ju inte så mycket bevänt med denna staden, hi hi

Många av mina kunder är med såg jag, lite kul.

Blev lite besviken att inte fler från Falkenbergs Laxrökerie inte var med, där fanns/finns många glada med talang............Ja ja förväxla nu inte Laxbutiken vid E6 med FBG s Laxrökeri för här snackar vi Sveriges bästa lax...........alltså inte ute vid E6 utan vid smedjeholmen ...............klart bättre fisk och SVeriges BÄSTA räksallad, och deras chili å citronmarinerade rökta lax ska vi bara inte prata om. Jag har en meter i kylen, mums filibaba.... Dom har tyvärr ingen resturang, Ännnnnnnu ! !

skriven
#10: Eva T

Hej igen Vännen !

Såg/ser du att jag gör reklam på din blogg, hi hi ....Kanske skulle göra reklam för Fbg s största bästa modernaste biltvätt också men då gör du väl som din tokige namne i Hstd......drar till björnen. För gudarna ska veta att du långsamt dödar din bil, man bör tvätta en bil minst en gång var fjortonde dag helst oftare. Så det så........Tror att jag ska gå in till laxrökeriet på måndag å "kräva" lite mer rabatter då jag faktiskt gör "smyg"reklam på en väldigt populär och välbesökt sida......jag lovar du ska få laxkalasa du med.

Fråga vår fina Vän vad hon gillar Eva laxen...........

Kram på dig.

skriven
#11: peter

Vi är ju snart en hel kööööör som skriver här på denna bloggen L... när kör vi?



Kanske skulle vår första låt kunna vara Henriks säckpipeblåsares låt... den svänger... tack för tipset L.



Jag vet inte riktigt vad "malla" är... men jag har mina aningar L... å visst var det ett bra framträdande?



Att få ge någon uppmuntran får mig att känna mig vacker och värdefull... tack för din kommentar... det är vad jag ger som jag får tillbaka L... å alla har vi väl bra och mindre bra (ja rent ut sagt helt sunkiga) dagar ibland... eller hur?



Å fan Eva... nu blir jag hungrig... kanske skulle ta och tvätta bilen i Falkenberg bara för att kunna ta en bit lax L.



Jag blir jätteglad över alla era kommentarer... vi är BÄST!!!!!



(((kram)))

peter

skriven
#12: Elvira

Aha..nä just det, inte så självklartL

Menade typ kraft..POWER!!

Ha en fin dag, å lycka till med biltvätten!!!

Kramis

skriven
#13: peter

Då hade jag ju rätt i mina aningar... ja det var fan "malla" L.



Shit biltvätten hade jag ju nästan lyckats förtränga... nu ska jag ut och skruva av takräcket... tack för påminnelsen... den behövde jag L... nu meddetsamma obedelbart... utan att passera gå...



(((kram)))

peter

skriven
#14: Eva T

Hej igen min Vän !

Kör till RÄTT mack å köp rätt program minst lika viktigt. Minst en guld med X tra avfettning eller ännu hellre en Diamant med x tra avfettning...............då har du bra lackskydd som håller bilen ren längre, då räcker det med en brons/ silver emellanåt. Å du som kör så mycket i skogarna å tassemarksvägar ska få se hur lättstyrd den blir sen. Ja du läste rätt.........Kram

skriven
#15: peter

Det får bli en diamant då L... med extra allt L... nu har jag ju lyckats med av få monterat av mitt takräcke... och med RÄTT mack så menar väl du den på Eurostopp kan jag förstå L... blev lite nyfiken på det du skriver om lättstyrd... hajar inte riktigt vad du menar L... men jag hajar inte vidare mycket om bilar överhuvudtaget... men förhoppningsvis så ska du få se bildbevis här på bloggen i morgon kväll...



(((kram)))

peter

skriven
#16: Anonym

Ha en trevlig kväll! :)

skriven
#17: peter

Det ska jag ha... detsamma...



(((kram)))

peter

skriven
#18: Eva T

Hej igen.... Min Vän !

Det är nämligen så, trot om du vill..........att en mycket smutsig bil får försämrade styr å bromsegenskaper av all skit salt mm som samlas under bilen.

Detta är dagens sanning.

Ja macken vid Eurostopp går bra dom har den nya.......svimma inte men priset slutar på 335:-( med allt) men jag lovar att du blir nöjd.

skriven
#19: peter

Herregud... 335 spänn för att köra min bil i en tvätt... men okej om den blir ren så får jag väl slå ut det på ett och ett halvt år... jag litar på dig... du om någon bör ju veta L... men då ska jag fan sitta i bilen när den tvättas... lite extra valuta för pengarna vill jag ju ha L.



(((kram)))

peter

skriven
#20: Eva T

Hej Min Vän ! Igen å igen

Ja du får sitta kvar å du dom har två "rumskammare" separat tvätt å tork å den är maxad att sitta i samma som "vår" tror jag.

skriven
#21: Eva T

Bara JAG igen !

Du klarar dig med 295:- plus flaska PRICK BORT 64:- (varar ett par tre ggr) alltså lite dyrare än hos oss, å du får göra lite jobb själv spruta på för hand före innan tvätt..............men annars får du komma upp till mig på Måndag kväll, jag jobbar till 22. Kram

skriven
#22: peter

Jag ska göra NA-service på måndag... vi ska försöka fixa ihop en hemsida till konventet... så det blir nog Eurostopp imorgon... med en prickbortflaska L... tror du det räcker med en till min bil ?



(((kram)))

peter

skriven
#23: Eva T

Hej min tokige Vän !

DU skrev det.....normalt räcker den till TRE-FYRA påläggningar minst, men jag ville vara lite "snäll" när jag skrev två-tre men OK vi ska vara realistiska.

Men EN flaska räcker, det ska ju " BARA på där den är SKITIG " hi hi.............

Din bil är ju inte riktigt som andra bilar men jag har sett värre, men det var nog mest lösskit det !

Se bara till att Pricken får dra (På DIN bil minst 8-10 minuter) så kommer den att bli såååå fin.

Lycka till med konventservice på måndag.

skriven
#24: peter

Jag kommer att tömma flaskan på min bil... hoppas att lacken sitter kvar efteråt L... för min bil är liksom riktigt... nu snackar vi riktigt smutsig... ingen lös skit här inte L... du vet allt eller inget L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :