Nära nära...

... men ändå sååååå långt ifrån *suck*.

Det var tävling idag... och jag gillar att tävla... helst om jag vinner... och så nära som det var idag har det aldrig varit... ja jag var t.o.m. i ledningen ett tag... när vi var och...


... bowlade.

Men nä... nära skjuter ju som bekant ingen hare... Janne vann... igen.

Jag får väl vara glad över att jag med ålderns rätt äntligen har lärt mig att ta en förlust... ska jag vara riktigt ärlig så kanske det inte har så mycket med åldern att göra... det beror nog snarare på att jag börjar vänja mig vid förluster... det tog emot att skriva det *L*.

Kommer ihåg när jag var med i korpen där jag bor... på den tiden hade jag ett jobb och på den firman fanns det ett fotbollslag som jag mer än gärna var med i... eftersom detta var i mitt missbruk så var ju min bild av mig själv en aning förvanskad... av mig själv... jag trodde på fullt allvar att jag var en fantastisk forbollspelare... vi snackar Zlatan nu... på den tiden hette min hjälte Torbjörn Nilsson och han var den tidens Zlatan enligt mig... och så fanns det ju jag också... för jag var ganska övertygad om att jag hade varit en förstärkning i vilket fotbollslag som helst...

... Med den inställningen så kom jag till detta korpgäng... med ett självförtroende av kemisk natur... oövervinnerlig.
Jag satte mig själv på topp... som målspottare... och även om detta var ett lag där man lät alla vara med så fanns det ändå en person som aldrig byttes ut... jag... jag spelade med laget i två år... och min roll var målspottarens... stjärncentern... en roll som jag för övrigt tyckte klädde mig alldeles utmärkt.

Det tog mig nästan två år efter jag hade slutat spela boll att inse sanningen... den var grym... på de två åren jag var med som oersättlig målgörare enligt mig själv gjorde jag bara ett mål... och det var ett självmål.

En gång efter det så har jag ställt mig på en fotbollsplan... denna gången som målvakt *L*... jag lyckades i den matchen faktiskt vara 100%... jag släppte in ALLT.

Men jag är bra på andra saker... inbillar jag mig... lyckades ju förhandla till mig...


... värsta värstigtelefonen när jag förlängde mitt abonemang.

Och nu ligger den på laddning här hemma... den är så komplicerad att jag inte riktigt har fattat hur jag ska kunna ringa på den än... men det ska gå att göra det lovade de mig i affären... det tog mig 3 timmar att lista ut hur jag skulle kunna ta ett kort med den... och ni som läst min blogg ett tag vet ju att det bara tog mig 10 minuter innan jag fick skicka iväg den på service... jag klarade inte av att sätta i SIM-kortet rätt... det tog dem tre veckor att laga den *L*...

Kommentarer :

#1: Elvira

Hehe..själv har jag gjort en högst ovetenskaplig liten undersökning..faktiskt, alla män i min AA grupp hemma som spelat fotboll, har varit just målvakter.. Själv va jag målvakt när jag spelade handboll som liten..Alla jag känner nästan faktiskt, har varit målvakter..Vet inte om det har att göra med utsatta positioner på något vis..



Å din mobil, ser vansinnigt snitsig ut..men antingen så är den egentligen superstor, eller så måste man ha pyttefingrar, för att använda tangenterna..?

Lycka till med den iallafall, ni kommer säkert överens riktigt bra snart!!

Kram kram

skriven
#2: naken Snigel

låter som en plågsambörda för dig att bära;(...Det är då man får ta hjälp av sin "nära" vänner.



Kram

skriven
#3: H

skriven
#4: H

Haha,,,du e rolig! =) Men du...jag köpte en likadan telefon som den du har...ruskigt billigt! Och den gick INTE att ringa på =(

Nä, det fanns helt enkelt inte nån telefon i den. Jag ringde upp han jag köpte den av och frågade, men det visade sig att han inte förstått sig på den och sen då sålt den på blocket, där jag då handlade.

Så kan det gå. Han tog tillbaka den och skickade in den för en koll, och mycket riktigt så var det inte nån telefon i den! Han fick en ny, som han såklart inte var villig att sälja till mig...

Men man ska alltså inte vara alltför säker på att det går att ringa från en såndär,,,flin,,,



Och du är bra på mycket, och bäst på att blogga!

Varför försvann texten i mitt förra inlägg?

Ha en bra dag!

skriven
#5: H

Fattar inte hur man får en blogg...jag vill också blogga nu. Inte för jag lever ett sådär intressant liv, men det hade varit roligt ändå...

Var går man in för att skapa en blogg?

skriven
#6: H

aha..har fattat nu...

skriven
#7: naken Snigel

Du kanske skulle sluta se allt som en tävlan, då vinner man alltid;)För vad tävlar man om!?



Kram

skriven
#8: peter

Jag kommer att återkomma till det här med min telefon i en blogg lite senare... ja herregud.



När jag var mindre så fixade jag inte att förlora i någonting... kunde jag inte vara bäst så blev jag sämst L... tack å lov så är det inte så viktigt längre L.



Intressant det där med att alla i gruppen varit målvakter... mycket intressant L.



Nä nu ska jag skriva en blogg om telefoner...



(((kram)))

peter

skriven
#9: Mia

Ha ha ha... du är härlig du! Precis som vi andra, men ser en ära i att erkänna det högt! Själv var jag med på Landstingets "någonting" idrottstävling på Kristinebergs idrottsplats (eller vad det hette)på 80-talet!! Kom på andra plats av flera hundra tävlande... Var så stolt att jag satte upp protokollet på väggen på jobbet... Upp å ner. Annars hade de märkt att jag kom näst sist! Å JAG VAR INTE PÅTÄND!Det måste jag nog blogga om tror jag ;-)!P&K

skriven
#10: peter

Jag har börjat få en insikt om att det bästa sättet att vinna hela tiden är att sluta tävla L.



Tror att det finns ett uttryck i samband med OS som låter att "det viktiga är inte att vinna utan att deltaga"... jag är tveksam om deltagarna i olympiaderna tycker likadant L.



(((kram)))

peter

skriven
#11: Kicki

Du e fantastisk!!...köpa en telefon som du inte vet hur man ringer på!! L...jag har så dålig koll på alla dessa tekniska saker så jag e sååå glad att min telefon går att ringa på å skicka sms...allt annat e förkastligt i mina ögon, skulle jag köpa nått liknande din så skulle den kosta det tiodubbla i slutändan för att jag inte fattar den tekniska biten...skulle få ligga på lagning första halvåret..gillar verkligen att du ger dig in på dessa makapärer utan att ha riktig koll...MEN du försöker ju!!!...go Peter!!! =)

skriven
#12: peter

Jag ska med glädje meddela att jag tagit emot mitt första samtal med den nya telefonen... täckningen var dock så kass här ute så att jag fick ringa upp på min vanliga telefon L... lite i taget så ska jag nog komma underfund med det här L



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :