Sugen...

... blir jag ibland.

På både det ena och andra... dock var det vääääääääldigt länge sedan jag var sugen på droger... och det är ju både förvånande och skönt *L*... förvånande när jag tänker på att jag ju trots allt är både narkoman och alkolist... då är det ju helt naturligt att få drogsug... men peppar, peppar det var flera år sedan jag hade ett drogsug senast.

Nu tänker jag verkligen inte sitta här och tro att jag har blivit frisk... nä... min sjukdom är mycket listigare än så... det var bara ungefär ett år sedan som jag var grymt tacksam över att jag inte hade alkohol eller någon annan drog här hemma hos mig... för hade jag haft det då så hade jag nog tagit droger... inte för att jag var sugen... nä bara för att jag inte riktigt trivdes med att vara peter just då... jag hatade faktiskt att vara i min egen kropp vid det tillfället.

Har inga som helst problem med att minnas just det tillfället... hur jag bara på några dagar i min ensamhet lyckades att få mina karaktärsdefekter att ta över mitt liv... hur jag till slut föll ner på knä i mitt kök och bad på mina bara knä att bli befriad från mitt kontrollbehov som höll på att bokstavligt talat ta livet av mig... då hade jag i tre dagar försökt att kontrollera mitt kontrollbehov genom att tänka på det... det blev bara värre... och värre... och värre...

... jag är inte reliös... men den gången bad jag till Gud... för jag fixade inte det själv.

Jag har ingen aning om vad det var som hjälpte mig... men jag har mina aningar... jag tror att det var samma sak som gör att jag inte har några drogsug idag... att jag kapitulerade... att jag gav upp... lämnade över till något annat... som kan vara precis vad som helst... vissa kallar det nog för Gud... jag valde att kalla det för kärlek.

För så här är det för mig... och som vanligt... jag säger inte att mitt sätt är rätt sätt, jag säger bara att mitt sätt är mitt sätt... när jag ser kärleksfullt på livet runt omkring mig så tar jag del av något som är mycket större än mig själv... det är när jag flyttar in mellan mina egna öron som jag får problem... det är där mina karaktärsdefekter bor... ingen annanstans *L*.

Något som hjälp mig i alla dessa år är min flygning... att flyga vinge är så konkret... så direkt... för när jag svävar i det blå så måste jag vara närvarande i vad som händer... lufthavet är så stort och mäktigt... något som jag inte alltid är medveten om när jag står på marken... men uppe i luften är jag inte stor... där får jag känna på en kraft som är mycket större än mig själv... men när jag väljer att anpassa mig efter den verklighet som jag befinner mig i... ja då blir jag en del av den...

Och när jag sitter här och tänker på mina flyg... så kommer känslan tillbaka... jag kan riktigt känna hur jag svävar högt uppe i det blå... å då blir jag sugen... på att känna hur marken förvinner...
 

...under mina ben...

Och jag glider ut från berget...


... och svävar som en fågel...

... högt där uppe... och jag minns en gång när jag var och flög i Österrike... flera tusen meter upp i luften... under mig ringlade sig en väg i dalen... och långt långt där nere körde en bil på den vägen... jag kom ihåg vad jag tänkte då... att här uppe i luften existerar inga andra problem för mig än att hålla mig vid liv genom att fortsätta flyga... och jag kände då... hur jag levde här och nu...

Ja jag sitter här och är sugen... på att leva här och nu... i det blå...

Kommentarer :

#1: Elvira

..åter igen sitter jag med dina ord på skärmen, med tårar i ögonen..

Skickar en stor julsäck full, med kärlek till dig, värdefulla underbara du!!

Stooor kram



skriven
#2: peter

Tack... blir såååå glad över dina värmande ord... och sååå grymt tacksam över att bli förstådd... massor av kärlek till dig också min vän i den blåa cyberrymden L.



(((kram)))

peter

skriven
#3: Henrik

Ja, mycket igenkännande. Tack att du delar. Och nu blev jag suugen... luftsugen. Lufthavet är verkligen enormt.. och att vara i det utan plåt och glas emellan är en både mäktig och samtidigt ödmjukande känsla.



Kram Henrik

skriven
#4: peter

precis... där uppe är vi ganska små... och får lite distans till vad vi egentligen sysslar med... vad som är viktigt... nuet... livet... ja det är en underbar känsla L



(((kram)))

peter

skriven
#5: naken Snigel

Mitt inlägg försvan i "rymden"..så jag postar igen, GOGR!



Det är just det, vi lever i nuet, varje sekund, hela tiden,)...Ibland så glömmer man nog bort det och tror bara man lever ibland;))...



Kram

skriven
#6: peter

Den enda gång som jag kan förändra något är... nu.



(((kram)))

peter

skriven
#7: Eva T

Hej min Vän !

Tror du att det "gamla kylskåpet" skulle klara att flyga............. "tror" att jag skulle vilja försöka.

skriven
#8: peter

Det VET jag att du skulle fixa... inga problem...



(((kram)))

peter

skriven
#9: H

mmm..härlig känsla va? samma som jag har på mina vandringar...ganska liten H i stora skogen som måste klara sig själv...med det som finns i ryggan, inget annat...HÄRLIG känsla! =)

godjul...nu slår jag igen locket på min laptop tills efter jul å nyår...projekt julefrid pågår härhemma...

kram...

skriven
#10: peter

Ja det stora ligger ofta i att få känna sig liten L... flippat... god jul och gott nytt år på dig min vän.



(((kram)))

peter

skriven
#11: naken Snigel

H!...jag gör som du på sommrarna i alla fall, ut i skogen;)..ensam, med hunden;)...Det ÄR känsla för mig med;)



kram

skriven
#12: Carina

Åh...jag blir rörd av allt du skriver..får tårar i ögonen,har många vänner som också ber till gud!Även jag har gjort det i svåra stunder..kramar carina

skriven
#13: Synne

Hej vännen.

hur länge har du varit ren från droger och alkohol? Själv har jag snart kommit till 3 års nykterhet. Blir glad när jag ser att det finns fler än jag som skriver om sina tankar och känslor kring sitt missbruk. Kommer att titta till dig då och då.Ta vara på dig. Kram S

skriven
#14: peter

Den 10 maj så har jag varit drogfri i 11 år... skoj att du gillar min blogg... och hoppas att du känner dig riktigt riktigt varmt välkommen L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :