Telefoner...

... och jag har ett mycket komplicerat förhållande.

Jag är rätt nöjd nu när min vaaaaaaanliga hemtelefon funkar igen... och det var inte så svårt att fixa den heller... jag gjorde det enkelt... jag bad om hjälp... ringde helt enkelt och felanmälde... någon för mig okänd snubbe har tydligen fixat och trixat med ledningarna... och nu fungerar den *L*.

Så långt allt väl... men som vi läste i mitt förra inlägg så har jag ju lyckats få loss en...


... värstingmobil.

Och jag har redan tillbringat mååååååånga timmar med att själv (denna gången utan att be om hjälp) få den att fungera... det har väl gått sådär... någon gång i natt så lyckades jag synka den med min dator... det blev inte riktigt som jag tänkt mig... jag har nu ca. 980 olika kontakter i min adressbok... vilket innebär att det är betydligt jobbigare för mig att hitta ett nummer än att ringa 118118...

Nu spelar det inte så stor roll för tro det eller ej... när jag försöker ringa till min hemtelefon för att se om det funkar så får jag ett meddelande... "Det gick inte att utföra åtgärden"... troligtvis för att jag inte har någon täckning... suck... jaja jag trycker på lite knappar och fattar i princip ingenting... så nu har jag tryckt på något konstigt ord och telefonen startar om just nu... håller tummarna *L*.

Efter att ha läst som jag tycker flera hundra sidor har jag lyckats att ta kort med den... visserligen så har jag ingen aning om hur jag ska få dem till min dator än... men det löser sig väl *L*... jag har upptäckt att jag har ett extra minne med en massa plats... men har ingen aning om hur jag ska få mina bilder att hamna där *L*.

Ja min nya telefon är minst sagt avancerad... tyvärr är inte jag lika avancerad... men visst är det fräckt med en telefon som har ett eget...


... tangentbord...

... och tro det eller ej... det verkar faktiskt som att mina byggarbetarfingrar ska kunna lära sig att skriva på det... trots att knapparna verkar minst sagt för små för mig... jag var väldigt skeptisk till tangentbordet när jag först kollade på denna telefon i affären... men eftersom jag nog är alla säljares drömkund var det inga problem för säljaren att övertyga mig om motsatsen... jag väljer alltid att lita på försäljare till 100%... ett bra sätt att känna sig populär och omtyckt *L*.

Säga vad man vill om den nya tekniken... en sak är i alla fall klar för mig... det är att jag får en väldigt intensiv upplevelse när jag krånglar med allt jag inte fattar... timmarna bara flyger iväg... det hela påminner väldigt stark om droger... att telefonen liksom tar över mitt liv... ändå så lyckas jag varje gång övertyga mig om att detta gör jag för att mitt liv ska bli lättare... enklare... hehe... jag kan inte låta bli att le åt mig själv...

Nä nu har jag inte tid att skriva här mer... återkommer med fler rapporter senare... just nu så ska jag bara... fixa en grej...

Kommentarer :

#1: naken Snigel

En säljares drömkund är den som inte vet vad den vill ha, eller behöver;))



Kram

skriven
#2: naken Snigel

Själv väljer jag att försöka lita på mig själv istället för säljaren;)......

För det slutar alltid med att jag får något jag inte vill ha, igentligen....;)

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Du har väl fått en "pinne" att använda till tangenterna.........inga fingrar där inte.

Kram

skriven
#4: peter

Jag är julklappen till säljarna L... och visst har jag en pinne till telefonen också L... den ska dock inte användas på tangentbordet utan direkt på skärmen... när fingrarna är för stora L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :