Att blogga...

... är en intressant sysselsättning tycker jag... är ju faktiskt ganska ny i denna världen.

Å min son och hans polare sov över här inatt å vi kom att snacka om det här med bloggning... min son har ju också en blogg som han inte vill att jag ska läsa... finns det något som kan väcka min nyfikenhet mer än dessa situationer... läs inte min blogg sa han... han beskrev lite om vad han skriver och hur han skriver och jag kan verkligen förstå varför han inte vill att jag ska läsa den.

Å tro det eller ej... även om min nyfikenhet skriker åt mig så gör jag som han säger... vill inte han att jag läser den så får jag respektera det... hur svårt det än är.

Kommer ihåg hur jag hittade ett kasettband som en gammal flickvän hade fått av en kompis (istället för att skriva så snackade väl hon in typ ett brev på band) efter vi hade separerat... detta var ganska strax efter att hon flyttat och jag var inte på långa vägar klar med den seperationen... det tar ju ett tag innan det går över... oj vad jag ville höra vad som sas på det bandet... jag lyssnade aldrig på det utan istället på mitt samvete som säger att privat post är just... privat post... å faktiskt... jag gillar den sidan hos mig.

Men annars så är ju bloggar något man har för att man vill att de ska bli lästa... å jag läser ju givetvis andras bloggar också... vissa med välbehag å andra mer med en suck... tittade in på en blogg för några dagar sedan där en snubbe typ var arg hela tiden... han hatade allt och alla... möjligtvis (men här har jag faktiskt mina tvivel) inte sig själv eftersom han tydligen ansåg sig vara en väldigt svensk svensk... det var mycket forterland å sånt i hans resonemang... det verkade som om han var den enda "sanna" svensken... vad det nu är för något... tack för att jag slipper vara i hans kläder... måste ju vara skitjobbigt att gå å vara så grymt hatiskt negativ.

Annars så kan jag tycka att det svåraste med att blogga är att jag helst skulle vilja skriva smarta, roliga och underfundiga bloggar hela tiden... det är väldigt lätt för mig att vilja vara duktig... sanolikt beror det väl på att jag vill att ni som läser vad jag skriver ska tycka om mig... jättemycket... jaja... sån är jag...

Kommentarer :

#1: c

vi tycker om dig, precis som du är.

du är en sann vardagshjälte.

glöm aldrig det.

kram

skriven
#2: peter

Tack... dina ord värmer.

(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :