Du är ingen affärsman...

... sa han åt mig idag... min sponsor.

Och ännu en gång rasslade det till mellan öronen på mig... ett helt gäng poletter trillade ner.
Vi snackade om det jag brukar syssla med... föreläsningar... eller rättare sagt... vi pratade om en speciell föreläsning som jag håller på att slipa på... en ny *L*.

Och under tiden jag jobbat med upplägget så har mitt focus flyttats... från vad jag vill säga... till... vad jag tror att man vill höra mig säga... och det är nu som det blir riktigt intressant... vad vill jag?

Vill jag bli populär genom att anpassa mig efter de trender som råder... eller... vill jag fortsätta att prata om vad som fungerar på mig... vill jag prata om teorier som jag skapar i mitt huvud... eller... vill jag prata direkt från hjärtat?

Affärsmän pratar med sina huvud... jag är ingen affärsman.

Så tack å lov har jag inget val... det är jag glad för... jag vill leva genom mitt hjärta... göra det jag tror på... å det finns ju andra som är bra på det där med affärer... så det behöver jag inte tänka på... jag ska fortsätta att göra det jag är bra på... han är klok min sponsor...

Kommentarer :

#1: Anonym

Du..jag tror nog också att du borde använda ditt hjärta, precis samma som du skriver med, för DET gör du verkligen bra.. Finns ju inte en möjlighet att förbli oberörd av det du skriver, å pratar du bara hälften så bra, så blir det med säkerhet skitbra :)

Tvekar inte en sekund på det..

Lycka till, med sliperiet..



Kram // Elvira

skriven
#2: H

Håller med Elvira...du e bäst!

Ha en bra dag....

Kram

skriven
#3: Lotta

Jösses,visst är det märkligt ändå! Vi lär oss att tänka med hjärnan,så att senare komma på att det är hjärtat vi ska tänka med är rätt maxat! Kombinatiion av hjärna och hjärta blir nog bäst tror jag :) Har ju aldrig lyckats höra dig föreläsa men ska bannemej komma ut o lyssna på dig nångång,det är säkert skitbra! Som jag tidigare sagt Peter,Du är en stjärna!

Ha en underbar dag och massa kramar!

skriven
#4: Kicki

Ja du Peter, ibland undrar man om läkarna får procent på allt skit d skriver ut åt en... men nu e d slut med alla medikament d försöker stoppa i mig, d här e MIN kropp å den bestämmer JAG över!!..ha en underbar helg å ta hand om er allesammans

skriven
#5: ingalill

hej peter..ja, vad vore vi utan våra sponsorer..men jag blir glad när jag läser det du delar m dig om..för så fungerar det för mig och identification är nödvändig. ok, vännen ..brukar alltid bekräfta dig m stora ord. nu vill jag bekräfta dig m mitt hjärta..inte m teori..jag är tacksam för den tillfriskn beroende du är och dina handlingar du delar m dig om. för vi kan påbörja nåt från våra hjärtan..sen kan sunda resonemang från hjärnan ta över..inte fel i och för sig men att följa sponsors anvisn gör lyckan möjlig för oss. lyckan av att leva det vi gör..kram kram ingalill (I love my sponsor)..

skriven
#6: peter

När jag ser ner i en barnvagn och möter ett barns blick så står det klart för mig... det barnet har inte krånglat till det än... ett litet barn lever direkt från sitt hjärta... här och nu.



Ni är verkligen snälla mot mig... och jag som alla andra behöver ju uppmuntran... så tack till er som ger mig det modet jag så väl behöver för att göra mitt bästa att låta hjärtat styra... ni gör det valet betydligt enklare för mig L.



Ensam fixar jag inte mycket... men tillsammans med er och mina vänner kan jag få kontakt med mitt förstånd... och det är verkligen en gåva av rang.



(((kram)))

peter

skriven
#7: Lotta

Men DET kostar mer än alla pengar i världen att leva med och i hjärtat.....Och det är värt varenda öre!....Jag lovar!..För jag vet.



Idag har jag bara gråtit 2 ggr;))...så är det att leva i hjärtat min vän, och jag bara njuter!



Kram

skriven
#8: Lotta

Du har fel!....Du är en affärsman!..Du fattar det bara inte, du "håvar" in pengar som aldrig förr, men inte i den valuta som räknas i världen, utan av "vår" valuta. KÄRLEK!



Kram

skriven
#9: peter

Jag kan bara hålla med... det kostar på att leva fullt ut i hjärtat men det är det verkligen värt... det ÄR på riktigt... här och nu och VÄLDIGT levande.



(((kram)))

peter



skriven
#10: Lotta

Det är detta som kallas mental orgasm;)

skriven
#11: Lotta Naken

Och jag njuter av det!....och vill ge det till ALLA!

skriven
#12: peter

Woow... detta är verkligen en levande blogg... och ovärderlig L tack!!!



(((kram)))

peter

skriven
#13: Lotta Naken

Och det beror på att det är levande människor här!



skriven
#14: Lotta Naken

P.s du får "länka om" om mig, eftersom jag har flyttat;)))



Och ALLA är inbjudna på känslor;))



Love

skriven
#15: Elvira

Vet du vad? Jo, jag slöbläddrade lite på facebook, bland "vänner till vänner" eller vad det nu heter, å där va DU! Så snabbt som ögat klickade jag på dig som vän (kommer nog aldrig förstå hur Facebook funkar, men jag TROR att jag gjorde det)

Hur som helst, om du undrar vem i hela världen det är, så är det bara jag:)

Kram kram /7 Elvira

skriven
#16: malin & Neo

Hejsan :-)



Har kollat igenom lite bilder i din blogg och jag tycker att det ser ut som att du har ett mysigt hem :-) Så nu när jag har hittat din blogg så kommer jag att följa den :-)



Min son är just nu jätte sjuk med hög feber och vinterkräcksjukan. Så vi får se om jag kan komma på Måndag. Annars så ses vi då :-)



Ha det så bra!

/ Malin i 081b

skriven
#17: peter

Ja det kan jag verkligen hålla med om... vi är underbart levande människor som skriver här... å nu är din länk fixad L... och jag hoppas att ALLA andra som läser här hittar till din sida... den är enligt mig mycket bra och precis som du säger... brutalt naken.



Elvira... vi är numera vänner även på facebook L... såklart.



Å Malin... vad glad jag blir över att hitta dig här... vilken fin mamma du är... också L... och jag hoppas att ni blir friska snabbt så att vi tillsammans med de andra i klassen lagar käk på måndag... ni är BÄST!!!



(((kram)))

peter

skriven
#18: Lotta Naken

Utan Er så blir det extra tungt. Jag har hittat ett ställe där jag blir sedd!....Och Det är jag oerhört, innerligt tacksam för. Och det har startat min skrivlust igen. Och för mig är det = LIV!



Tack ALLa!



Kärlek

skriven
#19: peter

Tillsammans så är vi väldigt starka... och sedda av varandra... ja det är fan STORT... skoj att höra att din skrivarlust lever L.



(((kram)))

peter

skriven
#20: Lotta Naken

trodde jag att du hade sett, men, men!.....



Ha det gott

skriven
#21: peter

Ja det ser jag dagligen... och det ger mig massor.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :