Tjädernojan...

... har slagit till i Brännebassalt.

Efter att ha anlitat expertisen på VågaVa (Jocke från Östersund... nästan snarlikt med den legendariska jokkmokksjocke) har vi lyckats artbestämma fågeln som numera går under namnet besten i brännebassalt till en Tjäder.

Genast så drog sig människorna i min närhet sig till minnes helt otroliga historier om anfallande tjädrar... hur de hade attackerat bilar och folk hade flytt hals över huvud för att undkomma...

 
...dessa helt livsfarliga bestar med livet i behåll.

Bilden ovan är tagen av undertecknad när han fortfarande helt ovetandes trodde att det var en helt ofarlig och väldigt tam orre som spankulerade på tomten... föga visste jag då att detta fotograferande var förenat med livsfara...

Fler rapporter kommer inom en snar framtid från mina hemtrakter som numera är en bosättning med barrikerade hus och en allt mer tilltagande tjädernoja...

Kommentarer :

#1: Lotta

Muhahahaaaaw!!! Kan inte låta bli att asgarva lite åt detta mirakel....Stackarn attackerar väl när den känner sig trängd... TÄnk så kommer ett stort metallföremål o håller på att kvadda ditt hus med barn i kanske... Tror du reagerat på samma vis försökt få bort det dumma föremålet med näbbar o klor,hahaha... Mmmm,tror inte du behöver oroa dig så värst mycket,tvärtom lite trevligt med sällskap hihihi. Massa kramar!

skriven
#2: peter

Vad jag hörde var att tjädern helt utan att vara attackerad anföll bilen ändå... jag har inte närmare kollat upp trovärdigheten i detta påstående men du vet... med en tjäder på tomten kan jag ju inte ta några risker L.

(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :