En höstpromenad...

... i skogen där jag bor gjorde jag idag... bland vackra färger och med förhoppningar om att få komma hem med en korg fylld av svampar... men ja... jag är ju ingen expert... kantareller vet jag hur de ser ut... å champinjoner brukar jag handla i affären.

Å de kantareller jag hittade var väldigt små så de fick vara kvar i skogen och växa till sig lite... de andra svamparna såg giftiga ut tyckte jag...


... å inga som jag tänkte stoppa i min mun.

Det fanns en tid då jag gladeligen stoppade lite av varje i min mun... i förhoppningen av att de skulle förändra min uppfattning av verkligheten på helst väldigt dramatiska sätt *L*... så är det inte längre... jag gillar den verklighet som jag lever i... å som sagt... champinjoner hade jag redan handlat i affären... och de smakade utmärkt utan att förvränga min syn på tillvaron *L*.

De vita på bilden ovanför... de gjorde sig rätt bra i sin verklighet... så jag lät dem stå kvar.

Kommentarer :

#1: Anonym

Mmmm,de såg giftiga ut de där.Vackra va de iallafall.Hittade en liter trattkantareller idag,alldeles bimgalen blir jag när jag går i skogen,ha ha.så skönt det är.Jag känner verkligen att jag lever då och efteråt är det så skönt att komma hem.Ha det bra Peter!Susanna i Linköping

skriven
#2: peter

ja visst är det helt ljuvligt att kunna gå ut i skogen och andas... hittar man då svamp som grädde på moset så kan man väl knappt önska mer av livet L... ha det bäst du också min vän... skitskoj att du tittar in på min blogg.

(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :