Årets första...



... humla... hittade jag i en krokus på min gräsmatta (läs mossmatta).

Blir nästan överumplad av våren varje år... naturligtvis så slängde jag fram...


... trädgårdsmöblerna direkt...

... och det var inte helt fel att sätta sig ute med en kopp kaffe och en bok... fåglarna kvittrar och solen värmer.
Det är som om det inte varit någon vinter... det känns som om det var igår jag satt här och läste... tiden går sååååååå jävla snabbt.

Det är väl ett tecken på att jag börjar bli äldre... tiden går liksom bara fortare och fortare för varje år som går... och det är väl också ett tecken på att jag ska välja vad jag vill göra med min tid... börjar ju bli medveten om att min tid i denna skepnad är begränsad *L*...

... jag gillar döden... nu ska ni inte missuppfatta mig... jag vill inte dö eller nåt sånt... nä tvärtom så gillar jag döden för att den gör mig medveten om att jag lever... och att mitt liv är en resa med ett slut... att jag ska vara rädd om tiden jag har fått och att den tiden börjar bli en smula begränsad... eller som jag vill påstå... värdefull...

Mitt liv pågår just nu... inte sen... inte för en stund sedan... nä mitt jättevärdefulla liv är... just nu... i denna stunden...


Kommentarer :

#1: Anna

Det där om döden, jag kunde inte hålla med dig mer! Gillar att läsa det du skriver, o det var dögott att se dig, världens bästa Peter :) kram Anna

skriven
#2: peter

Tack min fina vän... jätteskoj att träffa dig också min vän...



... fan vilket häftigt gäng vi är... vilken gemenskap skulle kunna erbjuda denna underbara mångfald som vi gör... jag älskar oss verkligen med hela mitt hjärta L... och blir fan rörd av att tänka på det...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :