Hemma...

... hos mig är det lugnt.

Vilken underbar dag det har varit... som gjord för att njuta av här...


... hemma hos mig.

Nu är det helt ljuvligt att bo där jag gör... i några veckor till... sen kommer knotten.
Det kanske kan tyckas en liten smula petigt att gnälla på dessa pyttesmå djur... men jag lovar... de som har varit hemma hos mig när det är som värst vet att jag inte överdriver... det brukar vara två kläckningar om året då det fan inte går att vistas utomhus i skymningen eller på kvällen... dagarna är helt okej.

Men att sitta framför min...


... eldstad runt midsommar gör man bara inte.

Idag var det en fröjd att sitta framför elden och filosifera... lugnt och skönt... ja jag skulle vilja kalla det för andligt... sitta och njuta av mitt eget sällskap... utan att känna mig ensam för en enda sekund... nej känslan är snarare en känsla av gemenskap med allt... en del av... ja kalla det för sinnesro.

Ja det har hänt saker med mig under de år som jag bott här ute.

Kommer ihåg att vi hade midsommarfester här hemma för en massa år sedan... med band å grejer... jättemånga människor och full fart... party, party... själv missade jag oftast största delen av dessa fester eftersom jag blev så jävla full redan tidigt på dagen och låg avdäckad när festen var som intensivast... hade jag däckat tillräckligt tidigt så brukade jag vara med i slutet på festerna när jag vaknade igen... sen lärde jag mig handskas med det problemet genom att ösa i mig amfetamin... då blev jag ju inte full... å andra sidan så blev festerna fan så mycket tråkigare också eftersom jag blir så jävla allvarlig av tjack... all självdistans och humor försvinner... direkt.

Skönt att vara drogfri... fast det innebär att vara mycket mer medveten och närvarande i allt möjligt... tyvärr ökar också medvetandet om att det finns knott... i massor... men det är smällar som jag kan ta...

Kommentera inlägget här :