Tandvärk...

... har jag idag.

Och kanske är det någon mening med det... vilken jag i så fall har väldigt svårt för att förstå... för tandvärk är mest bara att ha ont tycker jag... inget som jag gillar alls.

Tanden som jag har ont i ska snart åka till tandhimlen (finns det en sådan?)... men jag får vänta i 10 dagar till innan den ska bort... och jag undrar om jag pallar att vänta så länge... tandvärk är skumma grejer... jag har haft ont i denna tanden innan... och då tog jag en pencilinkur... det hjälpte den gången... men nu sitter jag här igen med tandvärk... pallar jag att vänta?

Jag är rätt bra på att ha tandvärk...

I morse tyckte jag att min provisoriska brygga i min underkäke kändes himla obekväm... nu när jag har tandvärk så känns den rätt bekväm... så visst... tandvärk har en förmåga att förändra min syn på saker och ting... det är nog meningen att jag ska komma ihåg tandvärken denna gången... för det är lite som det här med att vara en narkoman... jag glömmer ju bort det mellan varven... och det är faktiskt lite synd ibland... för då glömmer jag också bort hur tacksam jag är över att slippa knarka...

... och jag lovar... just nu skulle jag vara ruskigt tacksam över att slippa ha tandvärk...

Kommentera inlägget här :