Anonymt...

... är inte samma sak som hemligt.

Jag är med i en anonym klubb (och de flesta av er som läser min blogg vet precis vilken organisation jag menar) och skulle gärna vilja göra massa reklam för denna fantastiska underbara och kärleksfulla gemenskap... men grejen är ju att vi är anonyma... inte hemliga... utan anonyma... och en tolkning som jag gillar av att vara anonym är att vara utan ansikte.

Denna anonyma klubb hade ju ett världskonvent i Barcelona... och det har verkligen varit helt fantastiskt... och jag har tagit massor av kort... och filmer... men jag är rädd för att lägga ut dem på min blogg... för vi är ju som jag sa en anonym organisation... utan ansikte... jag kan naturligtvis lägga ut bilder på mig själv... men å andra sidan så ska ju inte mitt ansikte heller förknippas med organisationen... denna organisation som gjort det möjligt för mig och väääääldigt många människor att leva drogfritt...


... i hela världen.

Nä det är inte jag som är vår gemenskap... men jag har valt att vara en del av den... och det spelar ingen roll vart jag kommer i världen... jag förstår vad de läser på mötena...


... och jag kan läsa vad som står längst ner på denna tavla med våra traditioner från korea...

...12. Anonymiteten är den andliga grundvalen för alla våra traditioner och påminner oss

ständigt om att ställa principer framför personligheter...

... och det beror inte på att jag är en rackare på koreanska... nä det är resultatet av att tillhöra en världsomfattande organisation... som är anonym... men inte hemlig.

Kommentera inlägget här :