Historiska...

... dokument fanns det i montrarna på konventet i Barcelona.

Och jag tyckte att det var väldigt intressant att kunna se vår fina gemenskaps historia... det blev väldigt påtagligt att det är viktigt med människorna som gör service... och att vi har en historia... detta är...


... NA:s första litteratur från 1954.

Och det fanns en hel del historiska prylar att titta på... massa montrar fyllda av alla möjliga saker från vår historia... och jag förstår hur viktigt det är att ha en historia att falla tillbaka på... det tog tid innan vårt budskap började spridas över vår värld...
 

...och litteraturen har en viktig del i det.

Historiskt kommer ju även saker som hände bara för en vecka sedan också att bli...


... som t.ex. ett svenskt NA-möte i Barcelona.

Däremot så måste jag nog tyvärr väldigt motvilligt erkänna att min debut i Barcatröjan inte kommer att sätta några större avtryck i historien...


... men just då... ja då levde nog drömmen för Zlatan jacobsson.

Vad som däremot är någonting som jag kommer att kunna berätta för mina barnbarn är den historiska händelsen som jag fick uppleva lite senare samma kväll... den riktiga Zlatans debut...


... för sitt nya lag på plats i Barcelona... det är fan historia... big time.

En häftig grej med att vara drogfri är att jag nu för tiden kommer ihåg de historiska händelserna... så har det inte alltid varit... jag har varit på platser rent fysiskt utan att ha haft en aning om det i mitt aktiva liv som narkoman och alkolist... måste faktiskt erkänna att det är himla häftigt att komma ihåg vad jag gjorde igår... varje dag *L*... och att mina minnesluckor är historia idag...

Kommentera inlägget här :