Jag ryser...

... när jag läser om Zlatan.

Det var väääääldigt länge sedan jag såg så mycket fram emot att se på fotboll som idag... men jag har helt klart blivit smittad av ett virus... ett kraftfullt och oemotståndligt virus... och då snackar jag inte om svininfluensan... nä... jag är smittad av...


...ett Zlatanvirus.

Lite då och då kan jag drabbas av fotbollsfrossa... oftast när det är EM eller VM-matcher... och jag älskar den känslan... och nu har jag då blivit helt jävla såld på Zlatan och Barcelona... och det är med stor förvåning och faktiskt en smula tacksamhet som jag konstaterar detta faktum.

För väääääldigt länge sedan så var jag helt fotbollstokig och då stavades anledningen...


... Torbjörn Nilsson och IFK Göteborg (här i sällskap med sin dåvarande tränare Svennis).

Vi åkte på alla matcherna och på bilbandspelaren spelades det dansbandsmusik i form av Skytts (tror jag de hette) som hade gjort en skiva fylld av IFK Göteborgsånger... vi varvade dessa låtar med Black Sabbath och Deep Purple på våra resor till bortamatcherna... att vår chafför (för övrigt en Öisare) pallade övergår mitt förstånd... vi var klockrena hulliganer... något som på den tiden inte innebar att vi slogs med alla vi såg utan mer visade sig i att vi var skitfulla skränande skitungar som gapade och skrek allt vad vi orkade... det fanns även tillfälle då vi inte var fulla... utan istället rökte massa brass och blev väääääldigt analyserande till vår läggning.

Men trots allt drogande så gillade jag fotboll och i synnerhet Torbjörn Nilsson... och det är riktigt roligt att få tillbaka lite av denna känsla idag... drogfri och medveten... ja jävlar... jag ryser... det är häftigt...

Kommentarer :

#1: leffe

hallå Peter!

din känsla när Zlatan springer in på planen, Är samma känsla jag känner när en gammal traktor rullar in på gården.(ler)kram

skriven
#2: peter

Din passion för gamla traktorer har fått en helt ny innebörd för mig... fylld med respekt...



... en underbar känsla... eller hur?



(((kram)))

peter

skriven
#3: thomas

Vem minns inte Torbjörn Nilsson. Traktor jämförelsen ifrån Leffe visar på Stockhomarnas totala okunnighet om fotboll.

skriven
#4: peter

Ja men säg inte det till honom... det är bara vi som sett Torbjörn Nilsson spela som VET... att det finns bara EN Torbjörn Nilsson L...



... å inte fan var han stockholmare...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :