Springeriet...

... fortsätter för mig.

Ja jag börjar på allvar fundera lite över om jag slagit mitt huvud i något riktigt hårt... att springa är för mig líka naturligt som det är för en fisk att klättra i träd... och jag kan inte riktigt förstå vad det är som får mig att fortsätta springa... det enda jag kan tänka mig är... vansinne.

Idag så öste regnet ner när jag sprang iväg... och när jag skriver öste så är det nästan en underdrift... himlen öppnade sig ordentligt... inte så länge faktiskt... bara några minuter... sen började det hagla istället... *suck*.

Jag sprang en lite längre runda idag för första gången... eller om jag ska vara ärlig så sprang jag samma runda som senast då jag fått för mig att jag skulle börja springa... det måste varit över 20 år sedan nu... då sprang jag tre dagar i ett sträck... på tid såklart... och när jag den tredje dagen inte lyckades springa fortare än dagen före så la jag av... skitsne.
Idag så springer jag också på tid... såklart... men denna gången så är mitt mål att springa lika fort varje dag... på min vanliga runda är mitt mål 12 minuter... men idag så vad det ju en nygammal runda... så jag vet inte riktigt vilken tid jag ska sikta på... kanske 15 minuter jämt... tiden idag var nog...


... rätt bra faktiskt.

Jag tror fan att jag sprang snabbare idag än för 20 år sedan... ja ta mig fan... kanske har mitt springeri börjat ge resultat... i Barcelona sprang jag ju också... och där blev jag nästan chockad över hur lätt det var att springa på asfalt... blev ju knappt trött... kändes som om jag hade kunnat springa hur långt som helst... sen fick jag ont i mitt knä och tog en paus från springeriet... asfalt var inte bra för mina gamla knä.

Jaja... jag kom runt i dag också... och när jag kom hem slutade det att regna och hagla... solen tittade fram och strålade på en...


... dyngsur glad och rätt stolt springkille.


Kommentarer :

#1: anette

☂ fin du e då=o) kram på dej <3

skriven
#2: Eva T

Hej min Vän !

Å så var vi då hemma igen.

Jag läste en bra grej på en sida, se nedan och kom att tänka på vår diskussion om hälsa. Då när vi hade vår lilla glassfrossa i skogen. Tänkte på vad du ansåg om hälsa, att det var en bisak ! ? Och att jag tyckte att det var det mest väsentliga i livet

Så här läste jag : Hälsa är ej allt. Men utan hälsan får allt annat underordnad betydelse.

Om begreppet hälsa kan man läsa definitionen på vad hälsa är :

Hälsa är ett begrepp som kan definieras på många olika sätt. Enligt världshälsoorganisationens (WHO) definition från 1948, som är den mest använda, är hälsa "ett tillstånd av fullständigt fysiskt, psykiskt och socialt välbefinnande, och ej enbart ifrånvaro av sjukdom eller handikapp"



Snälla Peter säg att du inte menade vad du sa, att det bara var för att det var jag och att vi tjafsar för tjafsandets skull. Bisak !!!!!

skriven
#3: peter

hehehe... du är hemma igen ja... välkommen hem från städernas stad.



Vad jag menade var naturlitvis inget jag själv hittat på... det var på en förläsning som en ganska känd psykologsnubbe (kommer inte ihåg vad han hette) kom med ett mycket tänkvärt påstående om hälsa... samanhanget var att vi nu för tiden har blivit lite hysteriska på att jaga hälsoprylar och tro att de skulle göra oss lyckliga... typ om du bantar så kommer du att bli lycklig... eller om du springer i skogen... eller om du äter rätt... ja du fattar... blablablabla... alla grejer som vi ska göra för att få en bättre hälsa gör oss inte lyckligare... däremot så får en lycklig människa oftast en bra hälsa på köpet... hajar du vad jag menar... du blir inte lycklig av att t.ex. banta... men om du är lycklig så kanske du går ner i vikt som ettv resultat... det är det jag menar när jag pratar om att hälsan blir en biprodukt av din inställning till livet... lyckliga människor äter nyttigt bara för att de tycker om sig själva.



Jag springer inte i skogen för att få bättre kondis... men blir inte förvånad om jag skulle råka få lite bättre kondis på köpet... som en liten biprodukt L.



(((kram)))

peter

skriven
#4: Anonym

varför srpinger du då?

skriven
#5: peter

Bara för att jävlas lite grann med mig själv och förvåna min omgivning en liten smula... och av nyfikenhet... se vad som händer helt enkelt... det är rätt flippat att bara springa rätt ut i skogen och upptäcka att man är... mitt ute i skogen L...



... och så tror jag att det är bra för mig... på något sätt som kommer att visa sig... snart... jag vill inte vara rökfri heller... jag bara är det ändå för att jag någonstans tror att det är bra för mig... och för att jag gillar när det är jag och inte mina känslor som bestämmer mina handlingar... det ger mig friheten att göra precis vad jag vill...



... men varför jag springer undrar jag själv också ibland L...



(((kram)))

peter



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :