Andlighet...

... är häftiga grejer.

Och min andlighet har inte vidare mycket med religion att göra som ni säkert förstått... nä... jag kan tänka mig att det finns åsikter om mitt sätt att beskriva min kraft starkare än mig själv... för jag har verkligen en egen GUD...


... en GUD som jag valt att gestalta på detta vis... och det är väl inte alla som gillar att...

... min kraft starkare än mig själv har en extra egenskap förutom kärleksfull och förlåtande... nämligen humor... för jag tror inte att jag kunna fixa det här med guderiet utan en smula... ja en rätt stor portion humor... för jag tror nämligen att humor och skratt är underskattat... och i allra högsta grad andligt.

För det är med hjälp av humorn som jag lärt mig skapa lite distans mot min värsta fiende... mig själv... för jag är verkligen i dåligt sällskap när jag är ensam... då behöver jag en Gud att snacka lite med... för att kunna bryta mig loss från min självcentrering och istället bli lite mer Gudscentrerad... och kan jag bara skratta lite åt mig själv så är jag en bra bit på väg... på min andliga resa... och för att ta mig vidare på den vägen behöver jag göra saker... handlingar... och Guds vägar äro outgrundliga... idag lät han mig få känna sinnesro... när jag tvättat min soffklädsel...


... och kunde ligga och njuta av att se en film och känna doften av min nytvättade soffa...

... en upplevelse av andlig natur... enligt mitt sätt att se på saken...

Kommentera inlägget här :