Bara för idag...

... så ska jag vara drogfri... vad som än händer.

Bara för idag... är en av hörnstenarna i mitt liv... det är devisen som gör mitt liv hanterligt... och den är jag bara sååååå användbar... i alla mina angelägenheter... ibland så kan jag dra ner tidsperspektivet till 5 minuter... så gjorde/gör jag med min rökfrihet... jag väntar helt enkelt 5 minuter till innan jag tänder en cigg... och det har jag gjort i... 11 månader... 4 dagar... 12 timmar och 32 minuter...

... min drogfrihet tar jag ibland för givet... tyvärr... men när jag stannar upp och funderar lite på vad jag har att vara tacksam över så påminner jag mig om att jag faktiskt är drogfri... och att det är själva grunden i hela mitt liv... utan drogfriheten så rasar allt... precis allt... det får jag inte glömma bort... och idag så har jag genom att leva en dag i taget lyckats med bedriften att ha varit drogfri i exakt 4227 dagar... och det är ju skitlänge... och visst är det ett mirakel att en narkoman som jag kan leva utan att vara drogsugen.

Jag pluggar ju en engelsk bok just nu i skolan... men mina dagar börjar faktiskt med att jag läser en annan bok... även den på engelska från början... men som nu finns översatt på ett språk som jag föredrar... svenska... den heter... "Just for today"... eller som vi säger på svenska...


... "bara för idag"... här i den nya svenska godkända översättningen...

... och när jag ger mig tid att stanna upp en sekund så händer det att jag förstår att livet är det som pågår... just nu... en dag i taget... inte sen... inte då... utan nu... nuet är allt som finns... nu kan jag förändra mitt liv...

Kommentera inlägget här :