Bingolotto...

... uppesittarkväll.

Herregud... jag trodde aldrig att denna dagen skulle komma... jag och min son ska sitta framför TV:n och spela bingo... det känns fan konstigt att skriva det... nästan lite skamfyllt...


... men det är sant... lotterna är köpta och en helt ny era är inledd...

... bingo-eran... och vi skrattade bägge två gott åt påhittet att spela bingolotto... det kom så både överaskande och plötsligt... min son står framför mig och vill ha stålar för att köpa bingolotter... okej... och så drar han iväg och handlar...  jag kan ju inte låta bli att lite förvånat fråga om han brukar spela bingolotto...

... nä det gör jag aldrig och så berättar han att den enda gången det inträffat är tillsammans med mig... och jag minns vad jag har förträngt... jag har spelat bingolotto förut... på frågan om jag var drogfri förra gången fick jag tänka efter... för det var länge sedan... men det har fan hänt... och faktiskt så var det efter min yngsta dotter var född (jag spelade tillsammans med hennes mamma) så jag var drogfri... jag hade "bara" råkat glömma bort det... trodde inte att jag var en bingolotto-kille...

... men jag hade alltså fel... jag spelar ju regelbundet... vart 10:e år... ungefär...

Kommentera inlägget här :