Fet, ful och fel...

... är jag inte.

Nä jag är inte fet, ful och fel... inte ett endaste dugg.

Däremot har jag gått upp ett gäng kilo sedan jag blev en rökfri rökare... och de senaste två veckorna så har jag till min oerhört stora förvåning lagt märke till att jag har fått en tendens till bilringar... eller nu överdrev jag lite... ska jag vara helt ärlig så är sanningen...


... att kan jag se på min kropp att jag lagt på mig några kilo...

... det har aldrig hänt tidigare... och jag kan bli lite nojad över att börja tänka på min vikt och hur jag skulle kunna styra över min vikt... ni vet lägga upp ett träningsprogram med ett helt annat mål än det jag har nu... ett program som mer handlade om hur jag ser ut istället för hur jag mår... för jag är en beroende... och jag är fåfäng... en inte helt ofarlig kombination för en narkoman som börjar gå upp i vikt.

Idag så stod jag i affären och tvekade... men till slut så fick jag kontakt med mitt förstånd... greppade tag i min kundvagn och stegade med bestämda steg fram till hyllan...


... där min smaskiga filmpolare för en skön stund i soffan väntade på mig...

... och min filmpolare "Pringles" verkar gilla mig också... för jag misstänker att han har en stor del i min viktökning... och jag kan inte tolka det på något annat sätt än att han vill ha mer peter att njuta av... när vi ligger där i TV-soffan och njuter av livet... att jag börjat springa på löparbandet gör också sitt... jag är oftare sugen på att stoppa något i munnen... gärna chips... och än så länge skrattar jag åt det...

... men det finns någonting i mig som vill ha kontroll... någonting destruktivt som ser en möjlighet att titta fram och försöka smitta mig med självhat och sina missbruks-mantran... "du duger inte"... "du är fet, ful och fel"... men jag tänker inte lyssna på den rösten idag heller... bara för idag så ska jag lägga mig framför TV:n med mina chips... och berätta för mig själv att jag duger precis som den jag är... och att jag är en... vacker & värdefull kille...

Kommentarer :

#1: cecilia

jaa de där låter mycket bättre de sista.. ska ta de mantrat jag med.. att jag är vacker o värdefull.. L ska börja redan i morgon.. ((( kram ))) bara jag kommer ihåg..

skriven
#2: peter

Sätt en lapp på badrumsspegeln... så glömmer du inte L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Kjell

Mmm, boken är fantastisk!!!



(börja promenera lite du mannen, så skall du se att ringarna rullar i väg...)



=)

skriven
#4: peter

Jag tycker ju att de växer ju mer jag springer... L...



... jag kanske skulle ta och rulla min runda istället...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Yvonne

...äter du för lite protein för dosen du tränar så äter kroppen av dina muskler istället för att bygga upp dem. Då går du inte ner i fett...bara i muskler :-)

häpp.

skriven
#6: peter

Är chips protein?



Jag skolkade från de lektionerna...



(((kram)))

peter

skriven
#7: Anonym

mm vackraste mannen ju<3

skriven
#8: peter

L... Tack...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :