I lilla Lidhult...

... finns det ett öppet NA-möte.

Och nu börjar det droppa in nykommlingar från byn... fatta hur häftigt det är... idag så satt vi 11 stycken på vårt möte... någon firade lååååång tid... en hade lyckats överleva ett återfall och hade modet att komma tillbaka... och så kom det en nykommling... en människa som var på sitt första möte... och absolut den viktigaste personen på detta mötet... för mig...

... för jag kan bara behålla det jag fått genom att ge bort det... och jag har en hel del att ge bort... men det viktigaste jag kan ge bort symboliseras av vår symbol... som är tredimensionell... jag kommer ihåg att vi hade en workshop på ett minikonvent i Göteborg för något år sedan... som handlade om vår symbol...


... vi klippte och klistrade och lärde oss att toppen symboliserar... frihet...

... och är det någonting som jag alltid har sökt så är det just frihet... länge, länge trodde jag att det var vad drogerna gav mig... frihet... länge, länge trodde jag att frihet var att slippa ta ansvar... jag hade verkligen fel... och det tog ett tag att vända skeppet... vi snackar ju trots allt om en 180 graders kursändring... att det är när jag tar ansvar för min drogfrihet som jag blir fri... det kan jag ge bort... det och att...


... idag så kan jag göra precis vad jag vill... det är frihet.

Kommentera inlägget här :