In english pleace...

... låter ju lite fräckt.

Det är med blandade känslor jag numera pluggar på engelska... jag har ingenting emot att berätta för människor att jag studerar på engelska... det känns ju faktiskt lite fräckt och oerhört bildat på något sätt... intenationellt kanske *L*... nackdelen är att...


... en engelsk bok är skriven på... engelska...

... och jag är en vaaaaanlig svensk kille som brukar läsa böcker på... hör och häpna... svenska... detta innebär ju att jag ska lära mig en läxa på ett främmande språk... och helt ärligt... det är inte så jävla enkelt för mig... visst fan fattar jag vad jag läser (det mesta iallafall *L*)... det största problemet är faktiskt att det tar sån jävla tid att läsa... och att det tar ett tag innan hjärnan har ställt in sig på engelska... för att hålla på att översätta från engelska till svenska funker inte alls för mig... då fastnar jag i att förstå orden och missar samanhanget... och det är inte engelska jag ska lära mig när jag läser denna bok på engelska... nä det är vad som står skrivet i den som är läxan... samanhanget...

... men visst låter det lite fräckt och bildat att säga att jag pluggar på engelska... *suck*...

Kommentarer :

#1: Ove Andre

Ha ha ha jeg kjenner meg igjen i problemet. Det var jette vanskelig for meg å å lese svensk studie litteratur i begynnelsen og jeg slet mye me å få med meg sammenhengen, men det er som alt annet, nemlig med at med litt praksis blir det bedre:-)

Stå på Peter:-)

skriven
#2: peter

Praktisk övning är oslagbart... och för oss finns inga problem... bara lösningar L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :