Jag ligger plus...

... på mitt konto.

Och här snackar vi inte ekonomi... nä verkligen inte... jag pratar om mitt livskvallitétskonto... där ligger jag kraftigt plus idag... fan vad jag mår bra av att ha städat mina 15 minuter (med råge)... sprungit mitt varv i skogen... lagat mat... diskat... tvättat... ja t.o.m...


... hunnit se på Tarzan med min dotter (dock i en något modernare version)...

... och även om jag inte har dammsugit eller ens en gång röjt av mitt målarbord så ligger jag på plus... kraftigt på plus... för jag är drogfri... jag har tak över huvudet... mat i kylen... och jag trivs med livet på livets villkor... det har jag inte alltid gjort *L*... idag ser jag fram emot att få ställa fram kvällsfikat... sätta mig framför TV:n och kolla Robinsson med min dotter... bättre lördagskväll kan jag inte tänka mig...

... jag behöver inte prestera och vara duktig... jag duger precis som den jag är... och när jag tänker på det så vet jag att jag ligger på plus... och skulle jag glömma bort det så kan jag ju ta en koll i badrumsspegeln... spana i killen framför mig och förundras över att de bara är två dagar kvar innan jag är färdig hos tand-doktorn...


... på måndag så är det tänkt att jag ska knalla därifrån i mina nya tänder...

... ja jävlar... rent ekonomiskt så ligger jag kanske inte så bra till... men i livet... ja där ligger jag verkligen på plus... på alla sätt... det känns bra i magen när jag påminner mig om det... riktigt bra faktiskt...

Kommentera inlägget här :