Jakten på julstressen...

... fortsätter.

Jag har fortfarande inte hittat julstressen... och fan det börjar bli bråttom nu... snart är ju julen slut... det är ju bara 4 dagar kvar för mig att hitta julstressen... eller knappt det om jag tänker efter... för på själva julafton är det ju lugnt... så jag provar med att åka in lite tidigare än vad jag tänkt till stan idag...


... och kastar mig in i en leksaksaffär... där kanske den finns... julstressen...

... för här hemma i Brännebassalt finns den inte iallafall... nä här är det närmast magiskt lugnt... jag var ju ute och sprang en runda i morse och det var helt fantastiskt... det snöade... var iskallt... och så lugnt att man nästan kunde ta på tystnaden... jag har svårt att beskriva den upplevelsen... men ska jag göra ett försök så skulle nog ordet vara... sinnesro...

... så långt ifrån julstress man kan komma... jag fick fan lyckokänslor bara av att få befinna mig i min egen skog... helt jävla sagolikt... men som jag sa... jag letar ju efter julstressen... och i min jakt efter den så kan jag nu konstatera att den inte finns i naturen... jag börjar misstänka att det är något mänskligt... att julstressen är skapad av människor... för människor... och jag gillar ju inte att känna mig utanför... och så är jag en nyfiken kille... som vill ha svar på min fråga...

... så... var fan hittar jag julstressen?????

Kommentera inlägget här :