Möss...

... är inga gulliga djur.

Nä fy fan för möss... undrar om det finns någon som bor i ett hus på landet vintertid som tycker att möss är gulliga djur... inte jag iallafall... jag håller tvärtom på att få krupp av dem... varje kväll när jag lägger mig så börjar mössen springa omkring...


... och då är de GARANTERAT allt annat än gulliga... det kan jag lova er...

... kraffsandet och springet av musfötter kan få mig galen... förvisso så har jag vant mig hyfsat eftersom jag ju har bott här ute i skogen hur länge som helst... och jag börjar bli hyfsat bra på att stänga av "musljuden"... fan ibland så låter det som om jag fått in elefantmöss i huset... men å andra sidan eftersom det är väääääldigt tyst här ute i skogen så hörs ju alla ljud hur mycket som helst... det är väl priset för tystnaden... att den väsnas rätt mycket...


... som t.ex. när musfällan slår till med full kraft... och dödar musen...

... jag gillar det ljudet... betyder det att mössen förvandlat mig till en mördarpsykopat?

Kommentera inlägget här :