Slask...

... mötte mig när jag kom in till stan idag.

Och jag började söka på nätet efter en bild att illustrera min blogg med... sökte på "slask" och hamnade på en sida om... "Kristen tolerans"...


... vad ville Gud (som jag nu väljer att uppfatta honom/henne/det) nu visa mig?

"Herrens vägar äro outgrundliga".

Jag vaknade till ett fantastiskt vackert vinterlandskap hemma i Brännebassalt i morse... det var med spänning jag satte mig i bilen och höll tummarna för att jag skulle kunna ta mig till jobbet... så visst var det med ett visst vemod jag...


... konstaterade att jag borde ha tagit på mig stövlarna till slasket i stan...

Men jag tänker inte låta vädret styra mitt mående... nä väder är väder.. inget som jag råder över... och kanske är det en sidovinst av att vi vägrar att vara väderkänsliga på sommaren då vi kör vårt "VågaVa go beach"... vi åker till stranden oavseytt vad det för väder... och nu kan jag känna att jag inte bryr mig så himla mycket om vad det är för väder överhuvudtaget... jag accepterar verklighetens väder för vad det är... och när jag accepterar saker och ting så sker förändringar...

... inte så att slasket försvinner... nä... mer att jag inte låter det påverka mig... jag flyter med så att säga... skönt...

Kommentera inlägget här :