Vinnaren...

... av julkorgen blev... jag!

Jo det är sant... jag fick ett samtal på min telefon i fredags... jag hade lagt mitt visitkort i en spann när vi var och käka lunch på Punch för någon vecka sedan... det skulle lottas ut en julkorg... och jag tänkte väl inte mer på det... tills det ringde på min telefon... och det var från Punch... detta är haket vi hänger på varje dag när vi har vårat årligt återkommande projekt "VågaVa go beach"... och det händer att vi åker dit någon fredag lite då och då för att äta lunch (prisvärt och bra käk)... i vilket fall som helst så vann jag...


... en hel korg full av julkäk (skinka, korvar, sill, godis och lite allt möjligt smått och gott).

Så nu är kylen full av julmat... det enda jag behövde handla idag var senap och ströbröd till skinkan... en jätteskinka som jag ska grilljera på måndag eller tisdag... idag blev det för sent... och jag behöver ju bara köpa julmust och bröd... sen har jag allt... vilket flyt... i onsdags blev jag färdig med mina tänder... och på fredagen så vann jag en massa käk att sätta de nya tänderna i... hehe...

... och inte blev min dag sämre av att jag passade på att ta en liten promenad på stranden i Tylösand när jag nu ändå var där...


... och där gömde sig verkligen inte någon julstress... nä det var "bara" vackert...

... nä jag hann inte med någon julstress idag... istället så handlade jag julklappar till mitt barnbarn... åt god mat hemma hos min sons mamma när jag var där och hälsade på... min son hade nämligen födelsekalas... han fyller 20 år i morgon... och är precis som mina andra barn... världens bästa... såklart *L*...

Kommentarer :

#1: Bekele

Stort Grattis...

Nu fick även du känna dig som en vinnare! ;)

skriven
#2: Eva T

Hej min Vän !

Grattis.

Lite "stressigt" att äta upp all maten kanske...;)

Kram

skriven
#3: peter

Tack... nä jag tror nog inte att jag blir så stressad av det L... och jag gillar känslan av att vinna L... mmmm mersmak...



... titta gärna in så kan jag bjuda er på lite god julmat...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Eva T

Hej min Vän !

Blir jag lite bättre så är det inte omöjligt. Kram

skriven
#5: peter

Ser jag fram emot... du är jättevälkommen...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :