Äntligen...

... så fick jag då tillgång till min dator.

Vilket elände att vara en resande reporter och blogga från en telefon... att jag inte fick krupp är ett smärre mirakel... här händer det liksom grejer som får mig att känna mig som typ en "riktig" reporter... i händelsernas centrum... ja nästan som en krigskorre *L*.

Det handlar om rafflade inställningar av flyg i sista sekunderna... en otroligt spännande jakt på en plats på sista båten... nerisade flygplan... blixtrande hala landningsbanor... ja vi snackar dramatik på hög nivå här.

Naturligtvis så gjorde jag under tiden allt detta hände mina väldigt tappra försök att delge mina läsare händelserna direkt... på plats... här och nu i verkligheten...

... nu är det ju för sent... nyheterna är gamla historier och en ny dag har sett ljuset komma och gå... och jag börjar förstå att dessa reportrar som rappoterar direkt från verkligheten är begåvade... själv hade jag vissa svårigheter bara med att förverkliga denna helt sanslöst vackra naturupplevelse... nysnö... ja som upplagt för en kanonbild... men ja ni ser själva...


... priset för årets bild kommer jag nog inte att få...

... Men jag kan lugnt säga att min vistelse här uppe i Norge är en upplevelse som jag uppskattar med hela mitt hjärta... jättetrevliga människor (och det skriver jag inte bara så där fall i fall någon skulle läsa denna bloggen *L*) och mycket att snacka om... inte alltid så lätt eftersom jag har svårt att förstå vad som sägs ibland... dialekten här är väldigt svår för mig att förstå... men jag märker redan att det går bättre och bättre... tror jag iallafall *L*... kan ju inte vara riktigt säker eftersom jag ju inte riktigt förstår *L*.

Jag är ju här och...


... föreläser...
 
... och det är ju bra att jag blir förstådd... nästan viktigare än att jag förstår faktiskt *L*.

Ja det här var en rapport från min vanliga dator... en rapport från ett...
 

sagoligt vackert... vinterlandskap i Norge.

Ja det är verkligen häftigt att få vara med i livet på livets villkor... träffa underbara människor... andas frisk luft... och få lov att känna sig vacker och värdefull en dag till... rökfri... drogfri... ja så jävla fri...


Kommentarer :

#1: Elvira

Ja, på riktigt andlöst vackert..suck

Tror visst du kan få pris för årets bild förresten..inte ditt fel att det va en ruta i vägen, tanken va ju bra, det ser vem som helst..ler



Välkommen hem vännen..



Kramkram



skriven
#2: peter

Det går liksom inte att få ner denna upplevelse på en bild... för det var verkligen sagolikt vackert... på ett ställe i fjorden så låg det en pytteliten ö... som någon byggt ett litet hus på... och den bilden har jag kvar mellan mina öron... stup på båda sidor... fjorden... och så att bo där mitt i på den lilla ön... woow...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :