Bildbeviset...

... har jag i min ägo nu.

Det finns hur mycket som helst dokumenterat om hur skadligt det är att röka... få är undersökningarna om rökfrihetens faror... fråga dig själv vilka risker du känner till som har med rökfrihet att göra...

... ja jag tänkte väl det... det blev allt lite tomt mellan öronen nu va?

Att rökning dödar och sådant kan vi läsa på tobakspaketen... vilket egentligen är något som jag om jag funderar ett tag faktiskt har lite synpunkter om... att det finns fler saker som faktiskt är dödliga...

... livet i sig är ju en rätt dödlig historia... jag känner inte någon som levt ett helt liv utan att dö.

Nu spårade jag visst ut en smula igen... något som jag också kan skylla på rökfriheten... jag har blivit betydligt mer förvirrad och dampig sen jag började mitt rökfria liv... men den verkliga påtagliga skadan som jag fått av min rökfrihet har jag nu då lyckats fånga på bild... efter en kraftig hostattack visade sig de upp sig...


... flimmerhåren...

... och jag är väldigt tveksam till de uppgifter som säger att de fyller någon som helst positiv uppgift i min hals... det är inte vad jag känner i alla fall... tvärtom så får de mig att känna mig sjuk... det låter som om jag ökat min komsumtion av tobak... att jag liksom röker mer än någonsin...

... jag ska lägga mig rökfri idag också... och hade det inte varit för flimmerhåren så hade jag faktiskt kunnat påstå att det är rätt enkelt att vara rökfri idag... men... om det finns någon risk för återfall just nu... ja då stavas de... flimmerhår...

... och när ni säger ordet så ska ni tänka in er i en gammal skräckfilm... blixtar och regn... kusligt och svart... och... FLIMMERHÅR...

Kommentarer :

#1: Elvira

Wow!!

Vilka snygga flimmerhår du har..impad

Jag har inte sett mina..men jag har en känsla av att de inte är direkt babyblå..hmmm..men kanske..hoppas!



Bamsekraaam

skriven
#2: peter

Jag tror att dina kanske går mer åt det rosa hållet L... du vet det sitter ju så djupt det här med nytt mänskligt... och just flimmerhåren är ju lite som att födas på nytt L... eller hur?



Och jag är nog lite som en nybliven förälder när det gäller mina flimmerhår... fast jag gör allt för att förneka det genom att liksom dissa mina flimmerhår... jag erkänner... egentligen så...



... älskar jag mina flimmerhår...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :