Jag erkänner...

... det är fräckt med...

... flimmerhår... och jag är skitstolt över att jag faktiskt har fått hår i halsen (eller var nu dessa flimmerhår sitter)... och faktiskt... att jag lyckats med att hålla mig rökfri i 1 månad... 1 dag... och snart 22 timmar är grymt stort för mig... såklart.

Hallå... jag har rökt varje dag sedan jag var 11 år gammal... varje dag... aldrig någonsin slutat röka... kanske av rädsla för att misslyckas... det spelar ingen roll... detta är mitt första seriösa försök att vara rökfri... och det kanske allra största är att jag vågat ta emot hjälp och stöd... tack Elvira... du har varit ovärderlig... och att göra något sånt här utan att envist göra på mitt sätt... ensam... ja det är vääääääääldigt stort...

... så tacka fan att jag gillar mina flimmerhår... och att berätta för alla jag träffar hur "besvärligt" det är med dessa hår *L*... lite lättare än att berätta för alla att jag fortfarande är rökfri... fast det egentligen är det jag säger *L* ... å så är det ju det här med hår...

... det låter ju som om jag inte gillar hår... å helt ärligt så vill jag faktiskt inte vakna upp en dag med en hårig rygg... men mitt problem som har följt mig i hela mitt liv är avsaknaden av hår... haja hur hemskt det var att inte ha hår på snoppen när man har börjat gymnasiet... ett gigantiskt trauma för mig... jag lovar... det var fan hemskt...

... å att aldrig lyckas få till en häftig mustach eller ett fräckt helskägg var något som jag inte heller tyckte om under några år... ville ju så gärna se lite äldre ut i några år... fatta att jag fick visa legg på bolaget på min 30-års dag...

... nu har jag inte dessa problem längre... de har vuxit bort *L*... nä nu är det istället en växande flint som kan bekymra mig... inte så ofta eftersom jag ju inte ser den *L*... å det man inte ser... det finns ju inte...

Kommentarer :

#1: Elvira

Tusen tack själv Peter!!

Att du är med, har hjälpt mig precis "samma lika"!

:D

Faktiskt, är beredd att hålla med dig, att vakna med hår på ryggen vore en mardröm.. fniss

Har liksom aldrig tänkt så förr bara..



Nä, Viva la flimmerhår!

Kramis

skriven
#2: peter

Ja vi kanske skulle starta en grupp... typ... "flimmerhårens vänner" L...



... å nä... vilken hemsk dröm... en Elvira med hår på ryggen... nästan snäppet värre än skäggiga damen L...



... men egentligen hade det inte gjort så mycket... du är min hjälte ändå L... fast du inte har hår på ryggen L.



(((kram)))

peter

skriven
#3: Annika

Fram för mer flimmerhår!!

Länge leve flimmerhåren!!

Snyggt jobbat!

skriven
#4: peter

Jag bara njuter när jag läser vad du skriver... kan bero på att jag fortfarande är rökfri L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :