Karaktärsdefekter...

... kikade vi på igår... min sponsor och jag.

Och jag är så tacksam över att få denna hjälp med att lära känna mig själv... och det var så jävla häftigt att med min sponsors hjälp ta en lite närmare titt på detta som vi kallar för defekter... i vårat program för tillfrisknande så gör vi det i steg 6... ett som jag tycker helt underbart steg.

Och jag har fått lite att tänka på innan jag går vidare... för det fanns bland det jag skrivit om mina defekter intressant information... som att alla kanske inte ens en gång var defekter utan istället tillgångar för mig... utan hjälp utifrån för att kunna se sambanden klarar jag inte av att reda ut dessa begrepp... ja ta mig fan... jag behöver hjälp för att kunna hitta in till mitt sanna jag... och ibland för att våga... förändras.


Hellre ett tryggt helvete än ett okänt paradis.

Och jag har ju en önskan om att fortsätta att utvecklas... tillfriskna som vi kallar det... och på den resan så är jag som jag ser det tvungen att möta mig själv där jag befinner mig här och nu... acceptera verkligheten... för att kunna gå vidare...

Oj nu kommer min polare... måste dra... vi ska på möte...

Kommentarer :

#1: Anonym

..otillräcklig..?

DU?!?



Okej..vet du, för länge sen, alltså många år sen, när mitt lilltroll va riktigt liten, kanske 5-6 år så hade jag tydligen brytit ihop en smula, å klämt ur mig en lång ramsa..

Långt efter, pratade hon om just den här gången, som det "mest lessna hon visste",för att jag hade trott att jag inte räckte till..



HON tyckte att jag va alldeles jättetillräcklig, å vet du..det tycker jag att du åxå är!!



Nåja, jag vet ju lite vad det går ut på, ska inte argumentera..det va typ bara en parantes..å jag inser ju att den dan jag är på mitt 6:te, får jag be om solsken ute, så listan blir snäll å saklig:))



Hoppas du är på ett riktigt mysmöte



Kram

skriven
#2: peter

Ja våra barn... jag har fått några speglingar på hur de har uppfattat vissa grejer sen förr också... och det är viktigt att se att det finns en annan sida av saken också...både på gott och ont...



... 6-steget är ett underbart steg... på många sätt...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :