Rökfri...

... är jag fortfarande... ja jävlar.

Tänker faktiskt inte sååååå himla mycket på det längre... eller rättare sagt det är en väldig skillnad på hur mycket av min energi som jag lägger ner på att vara rökfri idag om jag jämför med för bara några veckor sedan... visst det kommer över mig lite då och då... röksuget... och det är väl inte så mycket mer med det...

... jag är ju trots allt bara en rökfri...


... rökare.

Och då är det ju rätt naturligt att bli lite röksugen mellan varven... inget att hänga upp sig så mycket på och faktiskt något som jag är tacksam för... ja ni läste rätt... jag är tacksam över att jag kan få dessa sug...

... det var så himla länge sedan jag hade några sug innan jag blev rökfri... och jag är ju som bekant alkolist och narkoman också... och det innebär ju att jag får drogsug även om jag inte knarkar och super längre... vilket jag naturligtvis också haft... men fan... det var skitlänge sedan jag hade ett drogsug... vi pratar faktiskt om flera år... och det kan ju vara lite farligt för mig om jag inte är på min vakt... kan få för mig att jag är frisk eller nåt *L*... att jag inte är narkoman och alkolist längre *L*.

Därför är mina röksug konstigt nog något som jag välkomnar... inte så att jag tycker att det är skönt eller så... nä... mer som en påminelse om att jag faktiskt är en rökfri rökare som själv väljer om jag vill röka eller inte...

... å det är häftigt att kunna välja... det får mig att känna mig... inte bara rökfri... eller drogfri... utan...


... bara helt jävla fri...

Och ni ska veta att det är precis det som jag sökt efter i hela mitt liv... valet som får mig att känna... 

... friheten... på riktigt...

Kommentarer :

#1: Kicki

...frihet betyder väldigt mycket...finns ju nått som kallas för frihet under ansvar som många tyvärr glömmer bort...för hur det än e så har vi ju ett ansvar gentemot våra nära å kära oxxå

skriven
#2: Elvira

Ja jäbblar i mig, va rätt du har..som vanligt!



Funderar seriöst på det där med 60-dagarbricka...kan man få sån..? För rökfrihet..?

Eller är det att "ta i" tro?

Well, är ju inte där än heller, å kanske blir det bakvänt att inte ha en enda för drogfrihet, men göra stor sak av rökfriheten..ler



Ha en jättefin rökfri Söndag vännen



Kraaam

skriven
#3: peter

Det tog mig massor av år innan jag fattade att ansvar gav mig frihet...



... på alla möjliga sätt...



... jag har också varit inne på att ta brickor för min rökfria tid L... tog heller inga brickor i början av min drogfrihet... och jag vill ju helst inte ge mig en chans till i det fallet L...



... å du... rökfriheten är en stor grej L...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Eva T

Hej Min Vän !

Tänk vilken tid och så mycket energi det tog för oss båda.................för dig att "försöka röka ihjäl dig" när jag var i närheten" och för mig att tjata hur jävligt du å lokalen, ja allt luktade. Grattis tänk så enkelt det var när man tog beslutet. Ingen direkt lättnad just då, men en utväg ur tvånget. Kram å natti.

skriven
#5: peter

Ja herregud... det är ju nästan så att jag inte vågar träffa dig av rädsla att jag ska tända en cigg i ren protest mot ditt tjat L...



... ja herregud L... vi är fan roliga du å jag L... hade det inte hetat som hund och katt så tror jag mig veta vad det skulle kallas istället L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :