Trött...

... är jag idag... riktigt jävla trött.

Å det är väl okej... blir bara lite stressad av att känna mig trött... helt sinnessjukt, jag vet... för idag är en förbannat bra dag för att vara trött... i alla fall för mig *L*... har liksom dagar i mitt liv som det inte alls passar mig att vara just... trött.

Och då är det ju inte så konstigt att jag blir stressad av att vara trött... för helt ärligt så har jag snart inte riktigt tid för att vara trött... jag ser i min agenda att jag kan passa å att vara trött i ungefär 14 timmar till... sen måste jag faktiskt vara lite åtminstone halvpigg... ja måndag så räcker det att vara halvpigg *L*... tisdag däremot så funkar inte det... nä då behöver jag faktiskt vara minst... ja åtminstone... allert... vilket bra ord jag hittad där *L*... ja på tisdag behöver jag vara allert... tisdag förmiddag alltså...

... för på eftermiddagen så behöver jag lite mer... då behöver jag vara allert och... engagerad... mmmmm för då ska jag stå i centrum och snacka med lite ungdomar på en skola... så då höjs min ribba en liten smula... och att känna mig som jag gör just nu... nä herregud... det går ju inte alls *L*...

å då ska vi inte snacka om hur det ä på onsdag... hua mig... då behöver jag vara riktigt på tårna... massor av nya människor i ett annat land (Norge) och på ett ställe där jag faktiskt har vääääääldiga svårigheter med dialekten... sist jag var där så tyckte jag att det var väldigt konstigt... folk stod liksom och snackade norska... ett språk som jag faktiskt förstår hyfsat... och jag hörde tydligt att de pratade norska... och fattade inte ett ord... det var nästan lite kusligt *L*... fick senare reda på att jag inte heller denna gång had drabats av en akut hjärnblödning utan att det berodde på att de pratade en dialekt jag inte förstod...

... och ska vi se hela vägen fram till på torsdag så är det dagen då jag absolut inte får vara trött... nä där är nog mitt eget krav på mig själv att jag vill vara manisk... eller åtminstonde ett snarliknande tillstånd... dock fortfarande helt drogfri såklart eftersom det liksom är själva grejen med hela resan... jag ska till ett norskt behandlingshem i egenskap av en nykter missbrukare... hade visserligen en polare från förr som jobbade på ett behandlingshem för en himla massa år sedan...

... han var inte nykter en enda sekund på sitt jobb... ingen märkte någonting... han gick på heroin... hela tiden.

Nu svävade jag iväg på ett sidospår... blir ju lätt så när jag är lite trött *L*... och visst fatta jag att jag inte kan bestämma mitt mående... men jag kan också förstå att ibland så är jag tvungen att ta fram lite extra energi... och att det är just det jag betalar priset för idag... nu när jag är lite extra trött *L*...

... har jag någon gång sagt till er som läser på min blogg att jag tycker om er... att ni betyder mycket för mig... att det är viktigt för mig att bli sedd... och accepterad precis som den jag är... så till er... vill jag ge...


... kärlek...

Kommentarer :

#1: Lyngstam

Gillar dig me, Peter! och så klart hjälper du en massa folk också genom att skriva så öppet och ärligt i din blogg....Jag känner igen mig i alltihop iaf...Massa Kärlek till dig! Kram Gunn

skriven
#2: peter

Tack... visst är det häftigt att vi kan hjälpa varandra... jag + du = vi... en kraft starkare än oss själva L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Var tog en dag i taget vägen............Kram

skriven
#4: H

Klart vi gillar det vi läser...vi kommer ju tillbaka hela tiden...eller hur?

Jag läser varje dag. skriver inte så mycket för ... ja ... det finns liksom inte så mycket att tillägga.

Må bäst!

skriven
#5: Elvira

Det är okej att vara trött ju, även om jag kan känna igen känslan av att bli stressad av det..men det är okej..å fullt förståeligt..

Själv kan jag ju tom bli trött i förskott ibland..ler Kanske lite det du är, med tanke på veckan du har framför dig...



Kramkram..å en massa kärlek tillbaks

skriven
#6: peter

Att leva en dag i taget innebär ju inte alltid att jag har noll koll L... jag vet redan nu att jag kommer att vara i Barcelona i augusti... eller att jag kommer att vara på Gullbranna i juni...



... och det kan vara bra för mig att veta att det är till min fördel att göra mitt bästa för att vara i form till min Norgeresa... men fram till dess så ska jag såklart leva...



... en dag i taget L...



... å jag blir så glad över era kommentarer... det känns liksom lite grann att detta är vår blogg lite mer än min blogg... å det gillar jag L...



(((kram)))

peter

skriven
#7: peter

Ja lite så är det kanske... att jag liksom är lite extra trött fall i fall L... så det är gjort L...



... massa kärlek...



(((kram)))

peter

skriven
#8: Henrik

Var det Stavanger-dialekt du råkade ut för? Har för mig jag läste att du skulle till nånstans nära Stavanger. Där har jag varit så mycket att jag nästan lärt mig att förstå dialekten. Den ÄR knepig. Det ÄR okej att vara trött.



Kram Henrik

skriven
#9: peter

Nä det var i Haugesund jag var när jag råkade ut för denna dialekt... men det ligger väl på ungefär samma ställe (det är inte så lång ifrån varandra och dit jag ska nu ligger mittemellan... tror att det heter Sand)...



... ser fram emot att åka dit... tyckte att det var så vansinnigt vackert i västnorge när jag var där sist...



... hur går det för dig i din skola?



(((kram)))

peter

skriven
#10: Henrik

Ja det är vackert i västnorge, har varit mycket i Lysefjorden öster om Stavanger, det är där Kjerag ligger. BASE-hoppningens Mekka, 1000 meter lodrät vägg ner mot fjorden, ett otroligt landskap.



Skolarbetet ligger nere just nu för min del, jag är döende i influensa (du vet... ;o) ska upp igen i början på mars. Hoppas jag piggnat till då.



Kram Henrik

skriven
#11: peter

Ajajaj... influensa är inga roliga grejer... och jag lider ännu mer med dig då jag av egen erfarenhet vet att när vi killar drabbas av något så är det alltid en nära döden upplevelse...



... BASE-hoppning är ingenting i jämförelse med en förkylning... eller hur?



Jag ser verkligen fram emot att tillbringa några dagar i Norge... naturupplevelser är kraftiga grejer...



... å skolan finns ju kvar... en häftig grej det med L...



(((kram)))

peter

skriven
#12: Eva T

Hej Min VÄn !

Den där dialekten du pratar om är det den som liksom låter skånska fast på norska......om du förstår vad jag menar..............En norsk skåning. Ha det kram

skriven
#13: peter

Ja så kanske det är... en norsk skåning L... men det hjälper inte att jag bott i det svenska skåne och kallats för skåning när jag bodde i göteborg... nä jag fattar ändå... typ... ingenting...



... lite flippat för de verkar ju förstå mig...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :