Att börja skolan...

... ser jag fram emot.

Och nu är det nära... imorgon så blåser vi upp till Stockholm... och innan allvaret börjar så ska jag ta hand om något allvarligt... nämligen min sjukdom... för den tar inte semester... aldrig... och det känns extra viktigt denna gången för hela skolgrejen handlar ju om att jag ska utbilda mig och lära mig massor om min sjukdom... jag ska fan plugga mig själv *L*... hehe... undrar om man skulle kunna doktorera om sig själv.

Min sjukdom är att jag är en beroende... och nu ska jag plugga för att bli addiktolog... hehe... vilket i princip är att lära mig läran om mig själv... eftersom jag ju är en beroende... och eftersom nu beroendet oftast visar sig genom att vi som är beroende blir otroligt själcentrerade så borde det ju passa mig som handsken att plugga... mig själv *L*... tyvärr så tycker jag att det låter som att min sjukdom inte har något emot detta heller *L*...

... så fatta att jag behöver gå på ett möte i Stockholm innan jag börjar skolan.

Annars så oroar jag mig inte en sekund för hur det här ska gå... nä tvärtom så var det länge sedan jag kände mig så här lugn... jag tar det mesta med en klackspark just nu... och det tackar jag rökfriheten för... ja och dig också Elvira för ska jag vara ärlig så har din rökfrihet varit den utlösande faktorn för hur jag hamnade i den rökfria världen...

... och jag fullkommligt älskar paradoxer... som nu... rökfriheten har gjort mig hur dampig som helst... och det gör mig lugnare än någonsin... och jag tror att förklaringen är hur enkel som helst... att fortsätta hålla mig rökfri en dag i taget kräver att jag focuserar järnet på det... och att focusera är enligt mig en form av meditation... så egentligen så är att hålla mig rökfri rena rama meditationen för mig... och i det perspektivet så är det lätt för mig att förstå varför jag är så lugn... för meditation gör mig lugn... såklart... det ä ju liksom därför jag yogar mig *L*...

... undrar om det går att sälja denna idé... skratt-yoga är ju ett begrepp... så varför inte börja med rökfri-yoga... ojoj... å dyrt ska det vara... för dyrt är bra *L*...

... vill ni anmäla er så är det bara att höra av er... jag kan garantera er en jättedyr och helt underbar resa...

... men först så ska jag bara gå i skolan några dagar... och jag tycker att det passar bra att vara lite extra dampig nu också... skola utan myror i brallan låter inte så bekant... men att dampig sitta på en skolbänk... det har jag varit med om förr *L*... det känns tryggt.

Undrar om de har strutar som man får ha på sig när man står i hörnen och skäms... för det är väl det som är att gå i skolan... det är iallafall mitt minne av skolan... att det är där jag lär mig att jag är annorlunda... inte duger... och att det gör ont att få stryk...

...hoppas att jag får uppleva någonting helt annorlunda denna gång... för jag tror faktiskt att jag hela mitt liv saknat att få gå i skolan bara för att jag vill det... å inte för att få stryk...

Kommentarer :

#1: Elvira

Jag lovar å svär, INGEN kommer sätta dumstrut på dig.

Å skulle någon tänka tanken att va dum så..grrvässar tänderna

Nä, det kommer gå sååå bra, du är så klok, så du kan inte bli annat än bäst i klassen, är övertygad!!=)

(Tänkte starta en fan-club för diglermärks det?)



Blir lite glad att få vara del i din rökfrihet..eller ganska mycket glad, å du är viktig för min med. Kände ganska ofta första tiden att jag inte kunde röka, å "lämna dig i sticket" å andra dagar va det nog mer "kan han så kan jag åxå"..



Hoppas innerligt att du har bärbar dator, så du kan blogga från skolan..?



Hur som helst, Lycka till, massor!!

Kramkram

skriven
#2: peter

Vi kan ju ha en fanclub för oss bägge... där vi med jämna mellanrum kan sitta tillsammans med lustiga hattar på huvudet och blåsa i sådana där prylar som rullar ut sig samtidigt som de låter en massa... och fira att vi har förmågan att våga förändras... att man kan hjälpas åt för att förbli rökfria... det är något som jag personligen tycker är helt fantastiskt...



... ja detta är sannerligen ett mirakel av stort format... som jag är väldigt tacksam för L...



... jag är tveksam till om det kommer att tillåtas bloggning i vår skola... jag har med mig datorn och hoppas på att kunna ge någon form av rapport... men kan inte lova någonting... mer än att jag har en känsla av att det kommer att bli svårt...



... möjligtvis så kan jag med telefonens hjälp få ut ett meddelande L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Snigel

Att pluggamig´sig själv,ja, det väl det man gör hela tiden. Glöm aldrig birt att du kan akdrig lära dig mer än läraren;) Det som ofta händer är just att man bara blir ett språkrör för någon annan, än sif sjäv. Teknikerna att framföra busdkap går att lära sig. men har man inte den medfödda talangen så blir du aldrig bättre än just din lärare.



LYCKA TILL!

skriven
#4: Henrik

Och på söndag far jag upp till min skola för att utbilda mig till beroendeterapeut, annat namn på samma sak, tror jag. Same same but different...



Läser min första kursbok nu och konfronteras hela tiden med min sjukdom, puh, vilken pärs. Börjar ana hur djupt den här utbildningen kommer att röra om i mig.



Tycker det är skitfräckt att vi kan välja en karriär där 30 års missbruk faktiskt är en merit, vilket häftigt land vi lever i, trots allt.



Grattis till över 16 dygn av rökfritt liv!



Kram Henrik

skriven
#5: peter

Ja det var väl det han sa den gamle ryssen (Fjodor Doskojevskij) för så där 120 år sedan... "hellre egna lögner än andras sanningar"... och jag gillar verkligen det citatet L...



... jag hoppas av hela mitt hjärta att jag vågar bjuda in så många lärare i mitt liv att jag får förmågan att bilda mig en egen uppfattning L...



... å tack för din fina tanke...



... ja visst är det ett helt fantastiskt land vi lever i... jag är väldigt tacksam över att bo i Sverige... och hoppas att jag inte glömmer bort saker som att i detta landet kan jag förverkliga vilka drömmar som helst... att här kan jag dricka vattnet direkt ur kranen... och här får en gammal missbrukare som jag en andra chans... det är fan stort...



... lycka till du också Henrik... hehe... vem kunde tro det här?

Både rökfria och studenter... samtidigt L...



(((kram)))

peter

skriven
#6: Elvira

Bahhh!

Nu blev jag liten igen..pytteliten, å kände att det va väldigt jättedymt att inte få blogga iskolan..för att jag behöver dina ord..jag jag jag..( Lilla Ego)

ler



Men jag håller med dig, det är ett bra land att leva i, för det är bara vi själva som kan sätta upp våra begränsningar..ALLT är faktiskt möjligt..

Ganska hisnande tanke..å blir glad när jag blir påminnd om det, just som jag ju har min lilla svacka här, å har seriösa funderingar på vad jag vill göra med mitt liv..coolt..som alltid!



Nåja, ta med din mobil, å skicka ut en massa livstecken, helst heeeela dagarnaler



Kramisar



skriven
#7: Eva T

Hej MIn Vän å alla andra !

8 års icke rökande idag........Jippiiiii

skriven
#8: Henrik

GRATTIS EVA!!!



Jag har 2500 dagar på tisdag ;o)



Kram Henrik

skriven
#9: Anonym

Grattis till alla era dagar mina vänner...



... å jag vill inget annat än att blogga om hur det var i skolan just nu men fan... min blogg funkar inte... suck...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :