Belöningar...

... ska jag ge mig själv.

På något sätt så förstår jag att jag på sikt måste belöna mig för min rökfrihet... hur och på vilket sätt vet jag inte än... fattar ju att jag "sparar" en massa stålar som jag har lagt på ciggen i hela mitt liv... kanske inte riktigt så mycket som fogden tar för mig varje månad nu... men en hel del *L*.

Jag förstår att det blir en slant på ett år... å att jag skulle komma till Indien för dem.

Det är en lockande tanke... men lite för avlägsen just nu... jag har ett behov av lite snabbare belöningar.

Bättre hälsa... längre liv å allt det där är ju också belöningar... men men... nä det räcker inte just nu... nu vill jag ha en belöning som ger mig energi att fortsätta bibehålla min rökfrihet... för helt ärligt... fortfarande är den största förändringen jag känner... samma som efter en timme... att jag är röksugen.

Viss psykiskt belöning kan jag också känna i form av stolthet över att jag står emot mitt röksug... och det är också rätt roligt att se på mina medmänniskors blickar när jag får mina "frispel" och hoppar omkring och hyperventilerar... för det får man när man är rökfri... ja man får faktiskt bete sig rätt underligt... det är liksom okej *L*... och visst... det är ju en liten belöning i sig *L*.

Ja belöningar är viktiga... och kanske är det så att vi skulle ta och se till att vi belönade oss lite mer överhuvudtaget... bara för att vi är värda det... bara för att vara lite snälla mot oss själva...

... ger oss en klapp på axeln för att vi gått upp ur sängen även denna dag... kanske lyckats med att ge någon ett leende... ja det är fan värt att belönas...

Kommentarer :

#1: Kicki

Den första belöningen e inte till dig, de e till din omgivning som nu kan känna att Peter luktar gott å inte askfat längre!! =P... e ju en belöning i sig menar jag även om du inte märker av den!!...men jag förstår vad du menar...man kan ju oxxå glädja andra som du gör genom att skriva om det å därmed även få en del feedback tebax...de måste ju oxxå va en typ av belöning...vi finns ju fortfarande kvar å läser din blogg trots att du skriver om ditt röka dagligen...du äger ihop med Elvira ni e såå bra!!!

skriven
#2: Anonym

Du är så duktig peter!

stolt över dig..

skriven
#3: peter

Jo det låter väl bra att man tydligen luktar bättre L... tror jag L... man kan ju inte vara säker... röklukten kanske var ett bra skydd L...



... å tack... jag är rätt stolt själv också L...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Slim, SMART

Hallå, Peter, gamle gode vän!

Du är väl den (tillsammans med Leffe) som har fått och gett de flesta goa kramarna i världen!

Jag minns alla konferenser där du generöst har delat ut dem gratis.

Hur ska det nu bli då? När du dessutom luktar gott som en nyponros, typ? Det blir bara bättre - på alla sätt!

Ett jättestort GRATTIS till alla dina segrar = varje rökfri minut!!!



Låt oss höras!

Slim

skriven
#5: Malin Jönköping

du kämpar på. Duktigt av dej..

Hoppas din dag har varit bra min vän. ennu en dag rökfri :D Jag e stolt över dig.Klapp på axlen..

Lycka till rästen av dagen.

kramar om dig..

skriven
#6: peter

Ojoj... tänkte inte på det... snart är det ju dax för ett nytt kramkalas L...



... å tack Malin... ja fan... en timme i taget blir till 7 dygn... å 20 timmar... jipperdidoooo... L



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :