Dåååååååliga nyheter...

... har jag tagit del av idag... riktigt dåååååliga nyheter.

Som det mesta i mitt liv just nu så handlar det om rökning... eller rättare sagt rökfrihet... jag har ju ett visst intresse och fullständigt suger åt mig kunskap som handlar om detta ämne... och idag så kändes det som om någon gav mig en käftsmäll... en fet fläskläpp.

Jag snackade med en vän på telefon... och hon grattade mig till alla mina rökfria dagar (hon hade läst bloggen)... och berättade för mig om hennes historia... hon hade slutat röka för en massa år sedan... som sååååå många andra jag "råkar" stöta ihop med nu för tiden... hela världen verkar ha slutat röka för massa år sedan... konstigt... det märkte inte jag... måste stått i snålblåsten och rökt just då.

Men hennes ord var... att det tar tid innan röksuget försvinner... vad menar du? undrade jag... i min värld så har jag ju bestämt att det ska ta... ja 12 dagar... nä glöm det, sa hon... det kan ta flera månader...


... jag kände jorden gunga under fötterna på mig...

... flydde snabbt in på min rökfria väns blogg... och vad tror ni möter mig där?

Jo en kommentar... om att man kan vara röksugen i... flera år!!!!!

Jag befinner mig i ett chocktillstånd...

Kommentarer :

#1: Li

Nääääää tro inte på dem !!!!! Imorgon kommer du att vakna och HATA cigg! Finns inte ett sug kvar! Jag lovar, det luktar räääligt (skånska) och smakar inte gott så tro dem inte !!! Tänker på dig när jag ser reklamenen för Zoonic, killen i flygplanet som nästan är färdig att ta livet av killen bredvid ! Underbar & tänkvärd ! Jag som flygrädd hade ju bara lyft ut honom :-) Du är INTE sugen! Sådetså ! Bara jävligt Cool !/Li

skriven
#2: Elvira

Du..? Jag fattar precis, jag reagerade precis lika som du, MEEEEEN..vi kanske inte alls kommer vara röksugna lika länge, för just oss kanske det handlar om de där tre veckorna..Vi utgår ifrån det..ok?

Vi ger INTE upp än..håll i lite till, du är världens viktigaste för min rökfrihet just nu, så please, håll ut, ge det en chans!!!

Fan..

Kanske handlar om egen inställning lite..? Eller vad man väljer att tro?

Jag tror faktiskt att vi ska slippa va rökfria på vita knogar, jag gör det..ärligt!!

Är inte alls röksugen lika mycket längre..inte ens halvtid, även om sugen kommer som stötar, så släpper det åxå..STÖRSTA delen av tiden är jag ju inte röksugen..bahhh..ja du vet hur jag menar..



Kramisar

skriven
#3: Eva T

Hej Min Vän !

Precis som med andra sug så är det ju så olika. Varför måla fan på väggen. Du fixar det, kunde jag så kan du.......kunde alla andra vi känner så kan ....

Kram

skriven
#4: peter

Tack... ja jag säger bara... tack L...



... för helt plötsligt så slår det mig... fan jag bestämmer ju själv hur det är för mig... det är mina tankar och beslut som bygger mina upplevelser... jag är inte längre något offer... fan... det glömde jag bort L...



... det handlar om vår egen inställning... woow... nu börjar det här faktiskt att bli lite kul... ni ska få se vad det är jag tänker på i en blogg lite senare...



Ni är bäst... å Elvira... nu jävlar ska vi vara rökfria på vårat sätt L... vinnarsättet L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Henrik

Vinnarsättet ja, precis det sättet som jag gjorde det på. Tog all hjälp av dom som gått före, alltså vinnarna. Och använde programmet fullt ut. Och bestämde mig helt enkelt för att det skulle vara lätt och lustfyllt, en kärleksgåva till mig själv, total frihet...



Och då blev det så. Jag har varit rökfri i 7 år den 18:e mars.

Drogfri 106 månader idag... :)



Grattis till strax 10 dagars rökfrihet, vinnare!



Kram Henrik

skriven
#6: peter

hehe... jag skrev precis ett inlägg här som jag skickar just nu... om vilket sätt jag vill vara rökfri på L...



... hehe... ja du... tack...



... och grattis...



(((kram)))

peter

skriven
#7: Eva T

Hej Min Vän !

Jag vill oxå visa att allt funkar, firar 8 års icke rökande den 17/1 om "Gud" vill och har 116 månaders drogfrihet om 3 dagar.......tack Henrik för ett bra sätt att se svart på vitt.....Vi kan, Peter å Elvira kan oxå.........å förhoppningsvis kan alla sluta med en massa skadligt skit om vi bara tar ett beslut. Kram

skriven
#8: peter

Ja fan... vi har ett val... alltid... å dra på trissor... jag tar också tid idag L...128 månaders drogfrihet idag ta mig fan L... men samtidigt 10 häftiga rökfria dagar också L... för jag tror att jag fixar 31 minuter till... och det är nog dem jag är mest stolt över just nu L.



(((kram)))

peter

skriven
#9: Henrik

Grattis Eva!



Ja, jag har gott hopp att få bukt med övriga beroenden som t.ex. sockret fast det verkar skitsvårt just nu, är himla nära att kasta mig i bilen och åka till en nattöppen tapp köpa godis just nu, biter ihop. Fast drog- och rökfriheten verkade ju också omöjliga innan jag nådde dit. Tillit till Gud är det som gäller, tror jag.



Kramar till alla vinnare här... Henrik

skriven
#10: Anonym

grattis alla. vad duktga ni är

skriven
#11: Elvira

Men sablar vilken massa tid!=)

Grattis grattis grattis alla!

Gillade din rad Eva "Peter å Elvira kan åxå..."

För det är jag åxå heeelt övertygad om...å för att stämma in i skaran, så har ju jag åxå snart månader..typ 22..om tre dar! =)

Kramisar

skriven
#12: Anonym

Du är inte helt ärlig Peter, även om du vill framställa dig som det.



Jag har synat dina kort ett tag nu.



Ha det gott!

skriven
#13: peter

Ja grattis till oss allihop... vi är fan skitbra L...



... och du har naturligtvis helt rätt sniglon... visserligen så vet jag inte riktigt vad du syftar på men... helt ärlig har jag inte lyckats med att bli... jag gör mitt bästa men märker att det är lite för svårt för mig...



... tror det beror på att mitt tålamod brister... att jag ibland vill vara den jag vill bli så mycket att jag glömmer bort vem jag är...



... men jag gör mitt bästa... mer kan jag inte kräva av mig själv.



(((kram)))

peter

skriven
#14: Eva T

Hej Min Vän !

Gud va fint skrivit, det kunde varit mina ord.........

Att jag ibland vill vara den jag vill bli så mycket att jag glömmer bort vem jag är.

Jag skriver på en sida där har jag ett "ordspråk" På väg att bli Jag...............Å så känns det sedan jag blev drogfri. Jag vet hurdan jag vill bli och är ämnad att vara "innan livet gick fel" sakta sakta närmar jag mig men det tar tid och ibland förivrigar jag mig, precis så som Peter skrev.

En sponsi sa till mig en gång att jag inte lever som jag lär. Denna sponsi sa upp mig just därför. Jag blev lite ledsen tills jag såg hennes del och nya val. Jag vet inte om hon hade förväntat sig en fullkomlig människa, att det var hennes önskan om hur en sponsor "bör" vara.

Jag är en betydligt mer kompliserad människa som bara Eva, men "rollen" som sponsor är nog mera JAG som jag vill och önskar att jag var alltid. Det känns lite knepigt att skriva så här för det är inte som jag luras eller försöker vara någon jag inte är utan snarare att då är jag den jag alltid skulle vara.

Hänger ni med.

Jag är en bra, förståndig kärleksfull sponsor, men jag är också en människa med massor av fel och brister.....men dom blir färre, fråga Peter han vet.

Kram till oss alla.

Oppps trodde jag att detta var min blogg eller, snacka om att ta plats.

skriven
#15: peter

Detta är våran blogg ju L... det är sååååå häftigt att ni delar med er här... så för fan... fortsätt att ta plats L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :