Det viktigaste först...

... har jag ju lärt mig.

Och det viktigaste för mig denna dagen var faktiskt ett besök hos min tandläkare... för att gå omkring att ha tandvärk är inget som gör någon glad... eller skapar bättre förutsättningar att behålla hus å sånt... nä det viktigaste för mig idag var ta mig fan ett akutbesök hos tandläkaren...

... och vi var helt överens... tandläkaren och jag...


... mer piller... pencilin.

Det kommer att ta några dagar sen kommer jag förhoppningsvis att slippa tandvärken... och få betydligt bättre förutsättningar för att leva överhuvudtaget *L*... för finns det något som kan få mig ur balans så är det tandvärk... och tydligen fogden också märkte jag nu när de ska kolla om mitt hus ska säljas... och det är åtminstone en sak för mycket att brottas med...

... har ju faktiskt lärt mig en massa bra grejer i min drogfrihet... som att ta en sak i taget... och att ta det viktigaste först... så det känns som om jag gjort rätt idag... tagit del av lösningen istället för problemet...

Jag har faktiskt skickat iväg en förfrågan också... för att få full koll på hur mycket pengar jag har i skulder... en bra förutsättning för att se mig om efter en lösning på mitt problem... och en sak som jag reflekterade över idag var hur jag ser på fogden... de är inte mina fiender... nä fogdens jobb är att få människor som mig att betala sina skulder... det är ju faktiskt jag själv som skapat min situation...

... det känns bra att ha den insikten... ja det känns som om jag tillfrisknar *L*... till slut...

Kommentarer :

#1: Elvira

Va duktig du är..ler Att ta reda på vad man har för skulder är RIKTIGT ansvarsfullt å friskt å bra..

Det är nästan överkurs..imponerad



Hoppas värken släpper snart, håller alla tummar

(det börjar bli mycket hållda tummar du ler)



Tycker ändå att du har en helt underbar inställning till fogden..

I min värd är de gränsfall till ondskefulla sadister..nåja, har iallafall varit, och med lite tandvärk så hade de nog varit i det facket igen- lätt!!



Du inspirerar ..jag tänker också tillfriskna..ler



Kramkram

skriven
#2: peter

Tillfrisknar det är ju det som vi gör tillsammans... drogfria... rökfria... ja var ska det sluta L...



... å att låta idioter flytta in mellan öronen drabbar ju bara mig själv... den resan har vi ju redan gjort... eller hur? L...



... men tandvärken har jag svårare med... en riktig jävla energitjuv faktiskt grrrrrr...



... jag är en väldigt lyckligt lottad kille... tänka sig att det finns människor som vill mig väl L... woow... jag är rik...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Kicki

Ja, du..man e väldigt rik om man har riktiga vänner som bryr sig om...då kan man klara av en hel del!!...hoppas värken går över och att det ordnar upp sig med fogden på bästa sätt!!...kramiz

skriven
#4: peter

Ja det är sann rikedom att ha vänner som bryr sig... det är liksom det som sinns kvar när allt annat försvinner...



... jag proppar i mig medicinen så jag räknar med att vara bra tills imorgon (eller åtminstone lördag L)... fogden har jag inte så mycket koll på... därav oron L...



... tack för att du bryr dig...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Eva T

Hej Min Vän !

Nu gör du det enkelt för dig...............

Tandvärken är ett symtom på att nåt är galet och då behövs nog mer än penicillin.

Att ha snedbelastning gluggar mm frestar mycket på käken, försämrar på sikt tuggfunktion som på sikt påverkar saliv och matspjälkningsapparaten. Hela kroppen påverkas med tiden av en dålig tandstatus , mycket följdsjukdomar å sånt. Så att "ta tag" i sina tänder och investera i dom är en bra insättning.

Så munnen är t.o.m viktigare än vad många tror.

Det mesta som folk associerar till är ju utseendet, men det är det som en seriös tandläkare dryftar sist när han/hon räknar upp tändernas betydelse i personens liv och vardag.

Synd bara att inte läkare och tandläkare har mer makt i politiken som i slutänden påverkar människors hälsa...................Ha det kram

skriven
#6: peter

Jag förstår din tanke... men du vet... när jag har tandvärk så tar det över... det enda jag bryr mig om då är att något tar bort smärtan...



... sen när jag inte har ont längre... ja då tänker jag inte så mycket på det där med tänderna... utom vid de tillfällena då jag skäms över min glugg...



... så jag är nog som folk är mest... själva funktionen av vad vi ska ha tänderna till är inget jag tänker så mycket på... föränn den dagen då jag inte har någon tuggyta kvar...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :