Fattar inte riktigt...

... vad det är som har sådan kraft över mig så att jag i denna stund överväger att röka en cigg...

... känner efter... hur känns detta röksug... var känns det... på vilket sätt känns det?

Det enda jag kan jämföra med i detta nu är att det känns ungefär som en seperation... ja faktiskt... för att beskriva den rent fysiska grejen jag känner är lite av en B-känsla... inte hela världen... överkommligt... och inget som får mig på knä... så riktigt så illa som en seperation är det inte även om känslan på något sätt är snarlik.

Så vad är det då för kraft som tar tag i mig... och jag lovar att jag inte är långt ifrån att tända en cigg nu... jag förstår ju såpass mycket att det är psykiskt... för det där med nikotingrejen köper jag inte... jag har inga plåster... inga tuggummi... inga tabletter... och jag använder inte snuset jag köpte...

... i min plan så skulle jag ha alla dessa "hjälpmedel"... men jag hann ju inte riktigt med det... det är ju en ren tillfällighet att jag är rökfri här och nu... en ren imulsgrej helt enkelt... och eftersom detta absolut inte är ett försök av mig att sluta röka så spelar det ju inte så stor roll heller... jag vill ju bara testa lite hur det känns att inte peta i mig nikotin...

... och det känns ju... ingenting... nä ännu så länge så märker jag ingen som helst skillnad... jag är lika röksugen nu som jag var den första timmen... varken mer eller mindre... å inte fan luktar det mer heller... och nr. 9 på kinahaket var som vanligt god.

Men om jag ska vara ärlig så var det shysst att vakna i morse... och det verkade ha med rökningen att göra... så jag skiter i att röka denna ciggen också... och ber om att få lägga mig rökfri idag... vad som än händer... så kan jag ju alltid börja röka allt vad jag orkar... imorgon...

... för om en timme och tio minuter så har jag varit rökfri i två hela dygn... wooowww... två fucking dygn... haja...

Kommentarer :

#1: Elvira

Wow....

Du är fantastisk..dubbla världsrekordet alltså..å mer ändåvisslar imponerat

Jag vet ju att man bara håller upp med rökningen för sin egen skull, men vet du..när "mitt lag" förlorade i hockey ikväll, å allt va bara illa en stund, så lät jag bara ett ögonblick bli att tända en cigg, för att du ju inte röker.. För att jag inte tänker snubbla, när det tom går att låta bli UTAN nikotinersättning..



Å det är klart det känns som en seperation..det ÄR ju en seperation..lite sorg å lite saknad..tomt..mycket likheter..Men en timme till då..

Har sagt sen jag fimpade i Lördags, att "imorgon kan jag röka"..å det funkar än..

Sov gott vännen

Kramis

skriven
#2: peter

Det är inte utan att du får mig att tänka till en extra gång också... men fan... jag ska lägga mig rökfri... lugnad av tanken att få röka imorgon L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Henrik

Grattis till två dygn i frihet!



Kram Henrik

skriven
#4: H

Fortsätt...tiden går fort...innan du fattar vad som hänt så har det gått en vecka, en månad ett halvår...

Fatta vad bäst du är!! ;-)

skriven
#5: naken Snigel

Starkt utav Dig! Jag hänger på om ett tag, just nu kan jag inte. eller vill heter det nog;) Om jag ska vara ärlig;))

skriven
#6: peter

Tack, tack... jo lite stolt är jag nog allt för att jag lyckats hålla mig rökfri så här långt... så hur det än går så har det ju gått bra... L



(((kram)))

peter

skriven
#7: Anonym

Du har visst slutat röka,,,ta lite ansvar nu och erkänn...

skriven
#8: peter

Nä jag slutar inte med prylar... av ren princip L... jag börjar på nya projekt... å om det passar mig och jag trivs med det så finns det väl en chans att jag fortsätter att vara rökfri...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :