Smekmånad...

... tänker jag ge mig själv nu...

... får bara stanna upp lite... för hoppsan... jag... skulle ju "bara"...

och swischhh... så försvann flera timmar... You Tube... hängflygfilmer...

Som ni säkert såg på min blogg så lyckades jag ju med konststycket att få in ett filmklipp på bloggen... och det är med en verklig kraftansträngning som jag nu står emot och inte fullkommligt fyller sidan med film nu... för det var inte långt borta... det kan jag lova er *L*.

Men fan... allt är okej för mig nu... jag har beslutat mig för att ge mig själv en... smekmånad... det har jag ju aldrig fått uppleva efterom jag inte har gift mig... än kanske jag ska säga för säkerhets skull *L*... det har varit nära vid några tillfälle (ja två *L*)... men jag har klarat mig bägge gångerna... och det är säkert på både ont och gott... men en sak vet jag... och det är att jag missat smekmånaden... det låter skitbra med smekmånad tycker jag... borde man ju ha typ 11 månader om året egentligen.

Men nu har jag ju något att fira... och som ger mig tillfälle till en smekmånad... min nyvunna rökfrihet... ja ta mig fan... det är ju lite som att gå in i en ny relation med mig själv hela den här grejen... borta är den lite coola killen som gjord sitt bästa för att få riktig kol... den där lite tillbakalutande skrynkliga marlborofräcka killen... med sin fina gråa hud... nä han försvann... och har nu ersatts av...

... den dampige... skånsktalande... fladdriga typen som springer på massa yogapass mest hela tiden... en jätteintressant kille faktiskt... och han ska ju jag leva ihop med nu... så det är väl på sin plats att börja med en smekmånad så att vi vänjer oss vid varandra... jag har ju aldrig bott ihop med en sån friskis innan... han verkar ju vara snuskigt sund... hostar ju för fan knappt när han går upp på morgonen... å så ser han rätt glad ut också... ja jävlar... jag får väl ge han en chans...

... efter smekmånaden så ska han fan få visa vem han egentligen är... mig lurar han inte... jag har varit med förr...

Kommentarer :

#1: Elvira

Härliga människa =)..din glädje är smittsam..Tack!

Men det där med skånskan, liite oroande faktiskt

ler

Kramis

skriven
#2: peter

Delad glädje är dubbel glädje heter det ju L... jo det där med skånskan är luriga grejer... den liksom bara finns där från ingenstans ibland... så lite kusligt är det allt...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Henrik

Jag har också en liten skåning i mig. Så är det ju att när vi tillfrisknar blir vi "nya" människor och det kan vara lite knepigt att vänja sig vid, det blir lätt en smula identitetskris. Så en smekmånad är nog en bra idé.



Grattis och välkommen, nya rökfria "skånska" Peter.



Kram Henrik

skriven
#4: Lotta

Jösses Peter!!! Du menar inte att du slutat röka nu??? Respekt mannen :) Mmmm,önskar jag hade modet att hitta min skåning,hahahaha. Kram kram

skriven
#5: peter

Ja det är luriga grejer det här med förändringar L... och såååååå himla levande... även på skånska L... och det är väl någon mening med det... t.ex. komma ihåg att betala min medlemsavgift i Skånes Drakflygarklubb L... även om jag från början faktiskt är en Gwahirian... L...



... å nä Lotta... jag slutar inte med någonting L... däremot så finns det stora likheter med det som jag startat med nu... nämligen att leva rökfritt... till det yttre är det väääääldigt likt att just sluta röka L...



(((kram)))

peter

skriven
#6: Anonym

Vad är en Gwahirian för något? Är det någon slags galning?

skriven
#7: peter

Gwaihir är en hängflygklubb i Göteborg och det var där jag var medlem när jag började flyga för en herrans massa år sedan... och förvisso så kan väl jag kallas för galning L... men det stora flertalet i den klubben är allt annat än galna L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :