Min autopilot...

... är lite lurig och fattar inte riktigt det här med rökeriet... eller ja... bristen på rökeriet.

Kommer på mig hur många gånger som helst när jag greppar efter min tobak... helt utan att tänka på det... det går automatiskt... och det är det som är en smula lurigt tycker jag... för det är ju när jag "glömmer" bort hela rökgrejen som jag mår bra... då har jag ju inga röksugsattacker... men å andra sidan så vågar jag ju inte helt släppa garden heller... då sitter jag ju där helt plötsligt...


... och rullar en cigg för att jag "glömt bort" hela den här rökgrejen...

... och det vill jag ju inte... nä nu har det gått sååååååå jävla lååååååångt att jag börjar se en smula seriöst på saken... för trots dessa jäääääävla röksugsattacker så känner jag ett växande hopp om en varaktig förändring... möjligtvis en rökfri tillvaro... kanske *L*...

... för jag fattar ju hur snabbt det kan gå... röker jag en cigg nu så är det kört... så jobbigt tycker jag faktiskt att det är.

Det är både förbluffande enkelt och hur svårt som helst... det jobbigaste är nog hur djupt denna vana att röka sitter i mig... jag har alltid rökt... massor... vilket naturligtvis är skitbra för mig nu när jag testar hur det är att vara rökfri... allt som sker är ju nytt och spännande... och det enda jag behöver göra är... ingenting *L*... och förra gången jag testade detta var ju över 10 år sedan med drogerna... där jag också gjorde en förändring till att göra... ingenting.

Flippat egentligen hur mycket ingenting kan sätta igång... det är precis som om ingenting har blivit allting... ja så känns det...

Kommentarer :

#1: Elvira

Ja så är det nog, en för lite å tusen aldrig nog..precis som med allt annat.

Det bästa lär ju vara att inte ta den där enda..jag sitter åxå å snurrar med tändaren, rätt som det är, å har ingen aning om hur den kom dit..den bara ÄR i handen plötsligt, å jag är på väg ut för att röka..

Har en ciggask kvar hemma, det har kännts tryggt, å det är det nog fortfarande, vill iallafall ha den kvar, inte för att röka, men för att ..ja ..hm..den ska vara där helt enkelt, men autopiloten är lite läskig..håller med dig fullständigt där..



Kramis

skriven
#2: peter

Jag har också mängder av tobak hemma... och det känns skitbra... det är mitt val... och där hittar jag min styrka att fixa en timme till... eller som nu... fem minuter L...



... hade en kanondag igår så jag är faktiskt lite beredd på att denna dagen kan bli jobbig...



... även om jag kan tycka att vi är hur jääääääävla bra som helst som har fixat det så här långt L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: H

Har ni cigg hemma...är ni galna...på riktigt?? hade jag haft det så hade jag inte fixat att vara rökfri! inte en chans... Men vi är alal olika. Kämpa på, det är skitläckert att vara rökfri!

Kram

skriven
#4: peter

Ja alla är vi olika... L... för mig känns det viktigt att ha cigg hemma... det gör mitt val så tydligt för mig... det är ju jag som väljer att vara rökfri en timme till L... inte ciggen...



... jag gör mitt bästa... mer kan jag inte begära av mig själv L.



(((kram)))

peter

skriven
#5: Henrik

Ja, det är märkligt hur olika vi tänker och att det ändå kan fungera. För mig var också viktigt att göra mig av med både cigaretter, askfat och tändare, allt som hade med rökning att göra.

Däremot hade jag länge Cocillana Etyfin, Stesolid och Citodon hemma efter att jag blivit drogfri. Kan vara bra att ha, tänkte jag. Bra till vad då? Jo att ta återfall, kom jag på till slut och gjorde mig av med dom.



Grattis, ni båda rökfria hjältar!



Kram Henrik

skriven
#6: peter

Ja... vet faktiskt inte vad jag tänker på med ciggen... vet ju faktiskt inte om jag är rökare eller rökfri heller... just nu är jag rökfri... och jag har en vag plan om att ta ett beslut när jag varit det i tolv dagar... ett beslut om vilken väg jag ska välja...



... hade en polare en gång som slutade röka jämt... typ varje dag... å så gav han bort sina cigg... köpte nya dan efter... gav bort dem också... å så fortsatte han hur länge som helst...



(((kram)))

peter

skriven
#7: Henrik

Ja det kan ju bli ganska dyrt, he he!!



Kram Henrik

skriven
#8: peter

Ja bara en sån grej... han hade väl gott om pengar denna snubben... men ändå... det måste varit jobbigt att inte kunna bestämma sig.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :