Min väg...

... kan med hjälp av min omgivning vara en mycket bra väg *L*... det har jag ju erfarenhet av.

Men det gäller för mig att lyssna på "rätt" röst... för min väg... har ju inte alltid varit det bästa valet för mig *L*... jag är ju trots allt en missbrukare och det innebär ju att jag behöver vara en smula på min vakt mellan varven *L*.

Men fan... jag har också lärt mig en hel del på de här åren som jag har lyckats hålla mig drogfri... och en av de sakerna som jag har lärt mig är att det går alldeles utmärkt att hitta ett sätt som passar mig... mitt eget sätt så att säga *L*... för det finns en jävla massa olika vägar fram till samma mål... det är bara att välja.

Och nu så är det då rökningen som är på tapeten för mig... och jag börjar förstå att jag har några val framför mig... välja vilken väg jag vill ta... ja först så måste jag ju faktiskt ta ett beslut om jag vill vara rökfri... detta är ju trots allt bara en test... men jag ska ärligt säga er att jag börjar så smått fundera i banor om att fortsätta detta projekt i några dagar till... en dag i taget *L*...

... och ska jag vara rökfri så vill jag fan att det ska kännas bra... annars så skiter jag i det.

Jag är helt övertygad om att det finns en väg som passar mig... en väg där jag känner att jag har något att vinna varje dag på att förbli rökfri... en väg som berikar mitt liv... får mig att må bra... ja en väg som jag trivs att vandra... och det mina vänner... det är min väg... för jag tänker fan inte plåga mig genom att vara rökfri... nä... jag ska fan njuta av det...

... ja jävlar... njuta av det... *L*...

Kommentarer :

#1: Elvira

Bra där!! ler

Klok som vanligt är du..tror minsann att Peter börjar komma tillbaka lite..?

Kicki förklarade vidare förresten, att hon blir röksugen fortfarande, men inte alls så ofta, så det är lugnt!

pustar ut

Å som sagt, vi gör det här på vinnarvis,och ser det som en bra å njutningsfull resa :)

(Iallafall några dagar till..)

Sov så gott, å stor kram

skriven
#2: Henrik

Det är rätt, njut på! Kanske skriva en lista över alla fördelar med rökfriheten, ta med allt från bättre hälsa och sångröst till att du slipper ciggtiggare. Fördelar som du redan har är ju sparade pengar, ledig tid som du förut ägnade åt rökningen och allt runtomkring. Det finns massor med fördelar som kommer efter hand, bättre kondis o.s.v.



Känslan av att nu älskar jag mig själv och visar det i handling är guld.



Kram Henrik

skriven
#3: peter

Ja du... sångrösten kommer garanterat att bli bättre... det är ju liksom den enda förändringen som är möjlig när det gäller just den biten L...



... men njuta är jag himla bra på L... ja där har jag talang... på alla möjliga sätt... ja jag kan t.o.m. påstå att jag är skitbra på att njuta L... ta mig fan L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :