Overkligt...

... får jag nog allt kalla det för... mitt senaste rökfria äventyr.
 
För de som känner mig vet att jag är en riktig högoddsare när det gäller att vara rökfri... ja det är nästan en underdrift... de senaste två årens nyårslöfte som jag givit... har varit att röka... mer... bara för att vara annorlunda... rebell.

Bara det att ta nyårsafton som startdag för att testa att vara rökfri är helt overkligt för mig... alla andra dagar hade varit mer... mig liksom *L*... och jag ler när jag skriver det nu... och tänker efter på hur stort det är för mig att äntligen få vara vaaaaaaaanlig... och hur spännande det är att slippa vara annorlunda...

... jag har en sida i mig som styr jättemycket... det är inget som jag är så stolt över... men heller inget som jag kan även om jag skulle vilja... förneka... det är att jag kan bli...
 

...3 år på en sekund...

...en tjurig 3-åring...och det är fan fruktansvärt när det slår till med full kraft... och den sidan har jag respekt för nu när jag håller på med detta provet att vara rökfri... för den sidan i mig kan tända en cigg bara för att jävlas... bara för att någon säger åt mig att inte göra det.

Jag har idag för första gången på riktigt kunnat tänka mig ett rökfritt liv... att det skulle vara möjligt även för mig... för jag har haft en kanonbra dag... ett och annat riktigt kraftigt röksug förstås... men inte hela tiden... nä förvånande nog så har jag idag istället fått känna på helt overkliga lyckokänslor... bara så där från ingenstans så har jag överrumplats av kraftiga lyckokänslor... och det kan jag ju leva med *L*... lätt.

Jag var även en sväng inom apoteket idag... å då kunde jag ju bara inte låta bli att slänga ett öga på alla dessa anti-rökprylar som man säljer där... en grej som slog mig var priset... woow... vi snackar stålar... det här är ju för fan big buissnis (hur fan stavar man till det?)... här finns det stålar att tjäna... men inte på mig *L*... nä jag blev peppad av min rökfria vän här på nätet när jag läste hennes blogg... att det var jämförbart med ett heroin och cola-sug... det peppade mig... av massa olika anledningar som vi kanske inte ska gå in på här *L*... för då är vi helt plötsligt inne på mina åsikter i vissa angelägenheter *L*...

... nä idag har varit en bra dag... och fan... tänka sig... jag kan känna hopp om att få leva rökfri... wooow...

Kommentarer :

#1: susanne

Så härligt att du haft en underbar rökfri dag!!Du är ju kalasduktig!!Jag är inne här och läser flera gånger om dagen och tycker du är härlig att läsa,ha det bäst!!Kramar Susanne

skriven
#2: Elvira

lycka

Fan va bra!!

Va nu beredd på att det kan gå lite upp å ner lite, så fixar du det här..VI fixar det här, menar jag! Vi är såååå sjukt duktiga...

Å jag är såååå sjukt nyfiken..du kan ju tusan inte skriva att du har åsikter som du inte vill skriva om..snälla du..blir ju ruskigt apnyfiken!!?

Nåja, glad att vara apnyfiken istället för röksugen en stund..hehe..Tack!ler

kramkram..å slumra sött!

skriven
#3: peter

Ja det var verkligen en gåva att få denna dagen som en gåva mitt bland alla röksugen L... roligt att du gillar min blogg... just nu är det mycket focus på rökfritt L...



... och mindre på mina åsikter L... hehe... nu blev du allt lite nyfiken va?...



... nä helt ärligt inget som jag vill gå in i något åsiktskrig om... och inget unikt heller... jag har mina egna tankar och åsikter om subutex, metadon och heroin... ja hela grejen med legala droger... du vet... jag tycker att det är B helt enkelt... å köper inte alls snacket om att det på något sätt skulle rädda liv... nä min åsikt är att det är precis tvärtom... men som sagt... det är ju inget jag vill snacka om här L...



... jaja nu slipper du vara apnyfiken L...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Anonym

Tycker att ni är jätteduktiga båda två när det gäller rökningen, har läst era inlägg här lite då och då. Vad skönt att det verkar vända nu och gå lite lättare.

Håller verkligen med dig när det gäller Subutex, känner en person som har missbrukat Subutex i flera år, det var liksom det som var hennes största problem. När hon sedan kom iväg på behandling så får hon just Subutex utskrivet av läkare. Fattar verkligen ingenting, det var ju det som var hennes problem från början att hon missbrukade Subutex.

skriven
#5: Elvira

Jahaa..ja men det har jag nog redan gissat..eller , ja, känner precis detsamma ju!

Så noll åsiktskrig , inte med mig iallafall, har sett fööör mycket för nära, men som sagt, vi skippar det nu..

Å sen att jag i vissa lägen, kan tycka att ersättningsplåster är ok..men det är nog mest för att skona mina nära..iallafall mitt lilltroll som måste leva med mig , genom det härler

Shit vilken bra ursäkt visst?

Men det är ju så klart nåt helt annat..hehe..skumt, hela tiden dessa paraleller till rökning..=)

Nåja, stor kram å sov så gott..å vakna till en strålande fin dag 6!

skriven
#6: peter

Ja det finns mycket som jag kan undra över och som jag även tycker en massa om... ja en massa åsikter helt enkelt... i detta fallet så har jag faktiskt mest blivit... trött...



... och helt klart är att det för min del har gått in i en annan fas nu med rökfriheten... visst röksugen slår fortfarande till med full kraft... men det är ändå annorlunda L...



... och jag hade själv först tänkt använda precis ALLA tänkbara hjälpmedel... men det enda jag hann köpa var snus... som jag fortfarande inte öppnat L... och det är ju inget annat än en slump... precis som mitt beslut om att tesa rökfriheten... nu har det gått så många dagar så det bara är att köra på utan hjälpmedel... och så bor jag ju ensam också L... får väl se hur det blir i helgen då min dotter kommer och bor här i några dagar L...



... fan... 5 dygn... 10 timmar... 32 minuter... wooow...



(((kram)))

peter

skriven
#7: Henrik

Grattis!!! Har du ringt sluta-röka-linjen, 020-840000 ? Det är ett himla bra hjälpmedel som är helt gratis.



Kram Henrik

skriven
#8: Eva T

Hej Min Vän ! Jag har skickat ett "roligt" mail till dig..........Kram

skriven
#9: peter

Tack... och nä... jag har inte ringt sluta-röka-linjen... inte än iallafall L... tack för tipset...



... den bilden kommer jag att lägga ut på bloggen om det är okej för dig?



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :