Rökfri på riktigt...

... känns det som nu.

Jojo... visst har jag hållt mig rökfri hela detta året... med marginal vill jag faktiskt påpeka för jag fimpade min senaste cigg två (2) minuter före 12-slaget... viktiga minuter för mig *L*.

Vad jag menar är att jag stängt lite bakdörrar... mitt experiment att testa vara nikotinfri i 12 dagar avslutas ju idag... och jag har tagit ett beslut om att fortsätta vara rökfri... ingen tidsgräns... en dag i taget... en timme eller fem minuter om det krävs... men ingen datum då jag bestämt mig för att tända en cigg.

Och nu har jag ju sagt det till sååååååå jäääääävla många... att jag är rökfri... å vet ni vad?
De flesta verkar tro på mig... att jag liksom kan fixa det... undrar om det beror på att ingen av dem jag pratat med någonsin har träffat mig rökfri tidigare... det är ju inte så många som gjort det... bara dem jag kände innan jag fyllde 11 år... typ mamma och pappa... och några äldre släktingar.

Det är flippat det som händer med mig nu när jag tagit dett beslut... för samtidigt som det känns betydligt enklare så "glömmer" jag bort att jag är rökfri lite då och då... kan vara när jag häller upp en kopp kaffe här hemma och sätter mig här för att skriva... då sticker jag ner handen i bakfickan för att ta fram tobaken... och det är först när jag fattar att jag inte har någon tobak där längre som jag kommer på att jag är rökfri... hade jag haft tobaken kvar där så kan det mycket väl hända att jag utan att tänka på det helt plötsligt tänt en cigg...

... detta är ett gott tecken... för det betyder ju att jag inte tänker på min rökning hela tiden *L*... skönt...

...jag är rökfri på riktigt... woow... på riktigt... jag får nypa mig i armen... aj!!!... jo det är sant... rökfri på riktigt... och en sak till... jättetack till er alla som ger mig styrka och hopp... och ett speciellt tack till Elvira... du är en stor del i att jag har fixat det tills nu... för ensam är inte stark... jag bjuder på glass i sommar *L*...

Kommentarer :

#1: Elvira

Woooaow!!



Tacktack!!

ler

..å sen är det min tur, att bjuda tillbaks, för du är minst lika viktig för mig, vet du!!



Tänk..att vi verkligen fixat det!

Och precis som du säger, en dag i taget, och ibland bara 5 minuter, men allt ÄR verkligen möjligt..cool!



Kramisar



skriven
#2: peter

Ja visst är det nästan overkligt... hehe... och jag är såååååå stolt ska du veta... fan vad vi är bra...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

Så jäkla bra! hoppas allt är bra med dig.Kram Susanna

skriven
#4: H

GRATTIS till ditt beslut! =) Blir glad av att höra att du ska fortsätta att inte röka...det var nära jag skrev sluta, men det hade du ju inte gjort...hmmm,,vad är skillnaden? =)



Jag har slutat iaf! Kram!

skriven
#5: peter

Skillnaden för mig är att jag på daglig basis kan påminna mig om att det är jag som väljer vad jag vill göra med mitt liv... och att det låter roligare att vara rökfri än att ha slutat röka... L...



... Tack ska ni ha... å ja... nu börjar det ju bli riiiiktigt bra med mig L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :