Rökfri...

... har jag lyckats hålla mig hela detta året än så länge... och fixar jag att strunta i att tända den där första ciggen innan 19.00 så är det världsrekord... jag har nämligen en gång högst ofrivilligt lyckats med att hålla mig ifrån att röka i hela 19 timmar... jag tror att jag var 19 år... och det hade absolut inget att göra med att jag skulle sluta röka eller något sånt... nä jag var helt enkelt för sjuk för att ta mig till affären och köpa cigg.

Och det är mitt eget världsrekord sen jag började röka regelbundet i sjätte klass... jag har aldrig slutat röka... och vad det för flipp jag har fått för mig nu vet jag faktiskt inte... jag ser det som ett experiment... kollar lite vad som händer med mig när jag skiter i att peta i mig cigg... och det är intressant... ja fan... det är fan intressant *L*

Jaja det blir vad det blir... förutsättningarna för att lyckas hålla mig ifrån 19 timmar har nog aldrig varit bättre... och där menar jg rent tidsmässigt *L*... det är ju skitlätt att hålla reda på tiden... två minuter i tolv fimpade jag min senaste cigg för att kunna ta kort på...


... fyrverkerikaoset på möllevångstorget i Malmö...

... så jag har en förhoppning att mitt experiment ska klara sig dit... ja jag har väl egentligen ett mål om att vara rökfri hela dagen... bara för att kolla vad som händer... jag köpte en dosa snus att ha i reserv men jag har skitit i att peta i mig något snus än så länge... vill ju känna fullt ut på hur mig kropp reagerar på att jag tar bort nikotinen... rent fysiskt...

... röksugen är jag ju såklart... men fortfarande rökfri... *L*... å fixar jag en timme och en kvart till... ja då är det världsrekord... ja jävlar...

Kommentarer :

#1: naken Snigel

Varje sekund rökfri, är ju faktiskt fantastiskt! Gillar ditt tänk, om att se hur kroppen faktiskt reagerar, känna känslan sas.



Kram Och all lycka till:)

skriven
#2: Elvira

Wow!! I skrivande stund har du 3 min kvar tills du fixar ditt rekord...å jag är sååå nyfiken..?

Tycker det är stort MOD du visar prov på..riktigt stort faktiskt..

Är inne på 6-te dygnet nu, å det börjar lätta..faktiskt så att det är lätt längre stunder än det är svårt..men då är ju jag nästan inlindad i plåster, å tar till tuggummin när det blir FÖR jobbigt...

Häftig startpå nya året vännen, alla mina tummar hållda hårt för dig nu..

Kramis



skriven
#3: peter

Ja jävlar... nu har jag slått mitt eget världsrekord L... tror jag väntar en timme till att röka en cigg nu L... och har en en riktig tur så kanske jag kan få ihop ett dygn... ja den som lever får se L... rent fysiskt så händer det inte så mycket tycker jag... det är mest den vanliga rastlösheten som vill få mig att stoppa in en cigg i munnen just nu.



å grattis till alla dina dagar Elvira... respekt får du av mig.



(((kram)))

peter

skriven
#4: Kicki

WAOW...fan så duktig du e...håller tummen å hoppas på att det blir längre än så...och ju längre desto lättare blir det ju!!...Fixa morötter å ha med dig överallt, skiva dessa i slantar...de gjorde jag funkade kanoners!!! Lycka till---skänker dig styrka!!=)

skriven
#5: Elvira

NUUU kan jag hjälpa dig att få in Youtube-klipp i bloggen!!!

Har ett bloggproffs i bekantskapskretsen som berättade..



Jo, först hittar du klippet du vill ha, bredvid klippet får du upp 2 länkar..kopiera den långa, alltså den understa(till höger om klippet).



Sen går du till din blogg,nytt inlägg, å under rubriken finns det en massa symboler, klicka på "html" så får du upp en ny ruta, där klistrar du in koden.

Sen är det bara att sätta en rubrik, å spara. Om det nu va rätt,. så ska ditt klipp synas när du kollar bloggen igen..



Hoppas jag lyckades förklara någorlunda..hehh..ett gott tips, kan ju vara att försöka när nikotinabstinensen lagt sigler

kramkram

skriven
#6: Henrik

Grattis till världsrekordet!!! Avråder å det bestämdaste att ta upp snus i stället. Snus inehåller en massa beroendeframkallande ämnen. Nikotinhjälpmedel är bättre för dom innehåller bara ett sådant ämne, nikotin. Det blir lättare att trappa ner och slutligen bli helt nikotinfri.

Hoppas du klarar hela dagen, det räcker ju att klara en dag, det vet vi ju innan ;-)

Grattis igen och önskar dig ett nytt år i frihetens tecken.



Kram Henrik

skriven
#7: Eva T

Hej Min Vän !

Oj Oj då kanske jag äntligen får krama en riktig Peter å inte en liten "pergamentgubbe"

Den största av cyberkramar....................

skriven
#8: Eva T

Hej Min Vän !

Ingen dagsrapport än, jag hoppas att det går bra att låta bli. Kram

skriven
#9: peter

Jag har svårt för att bara sätta mig här och svara på era kommentarer... det hänger liksom ihop för mig... ta ett bloss och skriva här på bloggen... ha tålamod med mig mina fina vänner... att fixa Youtube-klipp just nu är inte att tänka på just nu L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :