Skönt att vara anti...

... ett litet tag... spy lite galla på sånt jag tycker illa om *L*.

Men nu är det dax att gå vidare... kan ju inte låta dessa pucko flytta in i mitt huvud... å det är fan inte så lätt att låta bli... allra helst efter att ha sett på TV igår igen... å en helt sinnessjuk snubbe... herregud... han trodde han var moder Teresa...

... ville aggera livräddare... genom att ge narkomaner heroin... det handlade naturligtvis inte om det men det visste han nog inte om själv eftersom killen var en av oss... en beroende... en fullt aktiv kille helt enkelt... och eftersom han var aktiv på legala droger så fattade han ju inte att han är aktiv i sitt missbruk... han är nog helt säker på att han är drogfri... det är ju tyvärr så vår sjukdom funkar... den säger åt oss att vi inte är sjuka... det kallas för förnekelse.

Nä den killen slutar att bry sig så fort det inte gagnar honom själv... såklart... jag är helt övertygad om att det enda han vill ha är sin drog... han satt och beklagade sig över att samhället hade låtit hans polare dö genom att inte ge dem subutex eller om det kanske var metadon... att de dog för att de själva petade i sig heroin nämdes inte...

... oj då... nu gick jag ju igång igen... fan... det är ju dax att gå vidare... men... hehe... lite skönt är det allt att vara anti *L*...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej igen.......

Sitter å läser Kvällsposten efter att ha tangentfajtats med dig på föregående inlägg.....å är så jävla upprörd. "sundhetsrummet" i Köpenhamn är inte bara ett fixrum med övervakning för att undvika omedelbara överdoser nämen här handlar det om flera personal som ska plåstra om sår mm ( å det är väl bra) MEN SEN då vad läser jag mer....Jo men det ska läras ut att injesera säkert å bra oxå sen ska det delas ut papper för den som vill inta sitt rökheroin å så ska det bjudas på kaffe å mysas. Oj fy fan vad gulligt, jag tror jag spyr. till saken hör att jag kan tacka gud för icke sprutbytarprojekt och en "livsålders" injecerande så att venerna tog slut, annars hade jag pundat än. För jag var en klokren sprutnarkoman och bevärdigade mig inte att inta på något annat sätt, mer än i yttersta nödfall.....dvs de sista åren till å från å det gjorde ännu mera skada vill jag lova. Nä inget subbe å metta å inga sprutbyte å jag vill ha drogfria behandlingar. Det hjälper t.o.m på de värsta gnälliga heroinisterna OM vi inte gör det för enkelt för dom......

skriven
#2: peter

Ja det finns en hel del att bli upprörd över... och kanske är det just därför som vi inte ska fastna fööööör länge i problemet... att vara anti är att sitta fast i ett problem... det är skönt ett tag men hjälper inte i längden...



... det slutar med att vi "glömmer" bort det som är viktigt... varandra... att hjälpas åt... stötta... peppa... ja helt enkelt visa varför det lönar sig att vara drogfri...



... Vi är lösningen... och den lösningen ska vi vara rädda om...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Problemet försvinner inte för att vi vet bättre lösningar. Om vi inte "strider" inför dom som inte vet (vi som vet stöttar ju varandra på vårt sätt) att tiga är ju många gånger att agera samförstånd. Så jag manar nog upp till kamp, jag.

skriven
#4: tony

håller fullständigt med om ditt inlägg

(subutex, metadon) men har man ett avtal så har man man kan ju inte lägga ner något man brinner för bara för att någon eller några har sina "klyftiga" åsikter. man får väl hoppas på en förändring inom det här området att politikerna inser problemet och inte bara stoppar huvudet i sanden. själv anser jag att är du drogfri så är du "drogfri" annars så har du ju bara bytt ut drogerna mot ett substitut. annars tappar ju ordet drogfri sin innebörd.

mvh tony

skriven
#5: Eva T

Hej min Vän å vänner ! Oj oj oj jag behöver gå igång "ibland" känner jag......................Om jag brinner för en ide som är drogfri och den iden grummlas av "yttre" faktorer då kan jag väl inte stå bakom den iden längre och brinna för den, eller. "Åsikten" som politikerna står för är ju att drogfri inte betyder drogfri....ska alla DROGFRIA köpa det då..? ? Å dom involverade "sticka huvudet i sanden" och vänta på att folk som inte vet ska förstå. Om så där en tio tjugo år eller då vi ser konsekvenserna av substituten. Om alla tror att vi inte kan förändra då blir det heller ingen förändring.Nu är jag kanske dum å påstridig men avtal kan ändras omgående ifall det inte går i linje med verksamheten/ varan eller var det nu kan vara. Jag trodde vi skulle vara rädda om den totala drogfriheten till varje pris. Å stå för vad vi tycker, tänker osv. I brist på verksamheter för substituts underhållare dagtid, för umgänge arbete/sysselsättning mm så får väl någon brukarföreningar starta upp "Kanske Våga Va Ren Nästan"

skriven
#6: peter

Precis... har man ingått ett avtal så har man... det handlar om tillit... och att stå för vad man skrivit under... här får vi skylla oss själva...



... lagt kort ligger som vi säger när vi spelar mulle L.



Och det är väl bra att det finns olika vägar till samma mål... jag personligen tror inte på att lägga för mycket energi på att vara mot någonting... min erfarenhet säger mig att jag får ut mer om jag är för något istället... å om inte annat så är det ju fan så mycket roligare L...



(((kram)))

peter

skriven
#7: Eva T

det finns ett gammalt ordspråk........Allas vän är ingens Vän.

Är man inte emot så kan man inte heller vara för eller ? Då är man ju bara.

skriven
#8: peter

Jag tror inte att det är många som inte förstår om jag är för eller mot subutex och metadon... skulle det vara så att det är någon som undrar så gillar jag INTE den lösningen... jag är MOT subutex och metadon...



... men går jag omkring och stör mig på det hela tiden är jag inte min egen vän... för det ger mig ingen skön känsla... känns mest jobbigt och gör mig arg... och när jag är arg så trivs inte mina vänner i mitt sällskap... å jag blir ensam... och ensam är jag i dååååååligt sällskap...



... det finns en sak som jag har fått av min sponsor... det är att hålla mig till "vinnarna"... å vinnarna som jag vill umgås med lever i lösningen och lägger sin energi på att må bra...



... attraktion snarare än marknadsföring...



(((kram)))

peter

skriven
#9: Sniglon

Fakta: Strutsens öga är större än dess hjärna.



Kommentar: Det finns uppenbarligen människor med samma fysiologi, och likt strutsen verkar de även ha nedärvt förmågan att stoppa huvudet i sanden.



(Lånar en god väns ord)



Eva, du är sund! och rak! Me like;)

skriven
#10: Eva T

Hej !

Ja rak är jag, så rak att jag ses som pest av många. Tycker mycket och har åsikter som jag ofta ger uttryck för.

Har precis suttit och skrivit om hur ledsen och ensam jag känner mig för att jag inte lullar med. Ibland och ofta t.o.m sparkar jag mig trött helt i onödan. För att alltför många ger upp, håller med, det är bekvämast så. En jäkla tur att inte alla agerat så bakåt i tiden och även idag. Då hade vi varit i slaveri både fysiskt och psykiskt i större uttsträckning. än vi redan är . Tyvärr uppnår inte jag några STORDÅD då det tycks lättare att avfärda mig å sluta lyssna än att hjälpa mig att bemästra min taktlöshet å plumphet som jag tyvärr lider av ibland. Men RAK, ja tack det är jag trots att ryggen värker.

skriven
#11: Sniglons

Eva, dom som inte lyssnar, eller tycker du är pest är bara rädda för dig. Du speglar deras egna svagheter, och det är få människor som verkligen är ärliga rakt igenom;)

Dom som ändå står kvar vid dig ser till att din rygg får den massage du så väl behöver, och lyssnar gärna om du behöver;)



Tack

skriven
#12: peter

Ja du Eva... jag känner dig och vet också hur stort ditt hjärta är... å det tog ju som du vet ett litet tag för mig att förstå det L... vi har ju haft våra krig L... nä skämt åsido så tror jag nog att både du och jag egentligen förstår hur viktigt det är att välja våra krig... och hur svårt det är L...



... men personligen så jobbar jag fortfarande med att göra mitt bästa för att tona ner min profil... för att kunna få sagt någonting... det är mellan tonerna som musiken skapas...



... det är viktigt att vi är snälla mot oss själva... vi är trots allt de viktigaste personerna i våra egna liv...



(((kram)))

peter

skriven
#13: Robban

Hehe vet du vad Mariaklippet är? 2007 fick Maria beroendecentrun AB's fem stora aktieägare en aktie utdelning på ÅTTA millar var, tro fan att de vill ha fler droger att dela ut nu när de tappat avtalet med Landstinget

-SVD, Upphandlingen betyder bland annat att privata Maria beroendecentrum inte längre har landstingets förtroende. Företaget, som bedrivit beroendevård på landstingets uppdrag i sju år, har kritiserats för sina stora ekonomiska vinster och aktieutdelning till delägarna på 84 miljoner kronor 2007. Maria beroendecentrum hade pressat ner sitt pris med 25 miljoner kronor, men det räckte inte. Från 1 april kommer verksamheten drivas vidare av Carema, som prismässigt låg snäppet under.



– Jag är chockad, och tycker att det är oerhört tråkigt, både för patienternas och personalens skull, att landstinget efter sju år ger förtroendet till någon som är 5 miljoner billigare. Det råder förstämning här, säger Lotta Olmarker, verksamhetschef på Maria beroendecentrum.



Är det någon som inte visste att Beppe Gudheimson är aktieägare, ni vet han som var med hos Janne Josefsson i fredags, som oxå var teraput på Maria.

Jag har fan skrivit en debatt artikel till Göteborgs Posten så snacka inte om att gå igång

skriven
#14: peter

Ja herregud... vad finns det att säga... suck kanske...



Jag hade ingen aning om allt detta... men jag märker tydligt att ju mer jag tar reda på dessto mer går jag igång... för det är mycket värre än jag föreställt mig ens i mina vildaste fantasier... ja jag blir fan rädd...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :