Svårt...

... att sätta mig här framför datorn och skriva några rader... beror nog inte enbart på min rastlöshet... även om det känns fruktansvärt konstigt att inte ha en cigg i munnen när jag sitter hemma och skriver på datorn... nä jag har tagit ut mina gamla linser... och det blir en smula...


... suddigt... innan jag får på mig glasögonen...

... de är proggresiva och det i sin tur gör att jag nästan blir full av att ta på dem... bildskärmen är helt skev nu *L*... men alldeles strax så ska jag sätta in ett par nya linser... jag har linser som man kan ha inne i en månad utan att behöva ta ut dem... skitbekvämt eftersom jag har ett helvete varje gång jag ska peta in en lins i mina ögon... vi kan snacka timmar innan jag fått in en lins på rätt ställe... så när jag väl fått in mina linser så vill jag ju inte ta ut dem igen... så en månad blev visst tre månader denna gång...

... men fan... det tar ju nästan en månad innan linsen sitter så att jag inte märker att jag har linser... eller så var det sist i alla fall *L*...

Men det stora för mig idag är naturligtvis det här med rökeriet... jag har fortfarande inte rökt och det svåraste tillfället för mig är när jag sitter här... det är riktigt jobbigt att inte tända en cigg just nu... och jag märker att det blir mest en massa svammel när jag skriver... jag har fan inte ens kunnat svara på era kommentarer... ojoj... ja nu är jag röksugen... gå åt helvete *L*... och hur känns det?

Rent fysiskt så... ja... hmmm... nä det är väl inte så mycket att snacka om... ingen fara egentligen... suget jag känner är mer diffust... det känns liksom fysiskt men är nog mer av psykisk karraktär...

... intressant... sinnessjukt... vansinnigt... och alldeles hänsynslöst...

... ja fy fan... kan inte riktigt bestämma mig för om hur länge detta experiment ska komma att fortskrida... känns nästan som om jag lurat in mig själv i en fälla här...

Kommentarer :

#1: Elvira

Hejja Peter!!!

Det är ju faen VÄRLDSREKORD!!

Å helt utan nikotin..? Riktigt bra jobbat ju!!!

Håll ut..bara en timme till;)

Masssor med styrka skickar jag till dig,å en stor kram

skriven
#2: peter

Okej då... en timme till ska jag väl fixa L... det är när jag sitter här som det är jobbigast... å heja dig med L... fan haja... vi är ju skitbra L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Henrik

Ni är båda världsbäst!!! Och nu fixar du väl en timme till. Du har lurat dig i en fälla av kärlek och frihet... :o))



Kram Henrik

skriven
#4: peter

Jo så är det nog... men vet i fan om jag känner den friheten just nu L... möjligtvis en liten liten gnutta kärlek L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Henrik

Då får du mer här: KÄRLEK och FRIHET



skriven
#6: peter

Tack... L...



(((kram)))

peter

skriven
#7: H

woow...snyggt jobbat! =)

snart 2 dagar!!

skriven
#8: H

gå o lägg dig tidigt om du blir röksugen i kväll...det gjorde jag när jag slutade, hehe. men det funkade bra med korta dagar! ;-)

skriven
#9: peter

Jag är ju typ röksugen hela tiden L... och måste nog vara vaken lite till... men det funkar att lägga sig märker jag... det finns inget som triggar min röksugenhet när jag ligger och läser... nä det är nu när jag skriver här som det är värst... det är såååå förknippat med en cigg märker jag... det å kaffet... utan att jag tänkt på det så har jag ju inte druckit något kaffe detta året heller L... kanske därför jag har huvudvärk L...



(((kram)))

peter

skriven
#10: Eva T

Hej Min Vän !

Fattar du hur GOTT du kommer att lukta sen...............Kram

skriven
#11: Anonym

Hej Min Vän !

Fattar du hur GOTT du kommer att lukta sen...............Kram

skriven
#12: Anonym

och så många som vill KYSSA dig sen då ;-)

skriven
#13: peter

Själv så kommer jag nog bara att jag luktar meeeeer... å det kan nog vara på både gott och ont L... och va... är det inte redan massor som vill kyssa mig L... trodde jag eftersom det finns sååååå många som jag vill kyssa ju L...



(((kram)))

peter

skriven
#14: H

ja,. det var dumt skrivet, såklart att alla vill kyssa dig! Tänkte mig inte för!!

skriven
#15: peter

Njaaa... kanske inte riktigt alla... men någon kanske L...



(((kram)))

peter

skriven
#16: H

hur har det gått nu då med rökningen? Det är coolt att säga: Nej tack jag röker itne...för första gången, eller hur?

skriven
#17: peter

Så långt har jag inte kommit än... så att jag kan säga "nej tack jag röker inte"... hehe... en lite lockande tanke... men jag har ju inte slutat röka heller... bara testar mig själv lite L... och lägger jag mig snart så har jag fixat två dygn...



(((kram)))

peter

skriven
#18: Mia

Fy faan vad duktig du är!!! Jag vill också sluta röka, men liksom vågar inte. Första gången jag läser i din blogg, vi har mycket gemensamt kan man säja. Härligt att du delar med dig så ärligt om allt och inget, blir lite sugen jag med på att skriva. Stor kram till dig och kämpa på en timma till. Mia

skriven
#19: peter

Tack... ja jag ska lägga mig rökfri i dag... så vaknar jag ju rökfri i morgon bitti... å det är ju en bra start... L... gör det... skriv L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :