Tacksamhet...

... är fortfarande mitt bästa vapen mot livets svårigheter...

Tacksamhet är inte den känsla som jag kommer att ta återfall på... nä... tacksamhet är en underbar vän som är väldigt sann till sin natur... den grundar sig på vad jag har... mer än på vad jag vill ha *L*.

Och nu behöver jag ta ett kliv tillbaka... jag har liksom gått loss i några dagar på saker och ting som jag stör mig på... på sånt som inte är som jag vill att det ska vara *L*... det finns ju en hel del som kunde vara annorlunda enligt mig *L*... och inte fan blir jag så tacksam över den tanken *L*... eller jo föresten... om jag låter tanken gå ett varv till... att alla olika åsikter visar mig att jag får ha vilken åsikt jag vill... att jag är fri att välja.

Jag vill inte stanna för länge i problemet... det betyder inte att jag blundar för det jag tycker är fel... nä det betyder att jag vill inte stanna för länge i problemet.

Ta det här med min rökning (problemet)... eller vi kan ju kalla det för min rökfrihet (lösningen)*L*... här har jag ett val... att lida över att jag inte hänger med Janne ut och röker längre... eller att glädja mig över det stöd jag får av min rökfria vän... ett av dessa val ger mig en känsla av tacksamhet... ni får själva lista ut vilket *L*...

Kommentarer :

#1: Henrik

Dina rökfria vänNER (pluralis) !!!



Vi är många som stöder dig.



Och tack för att du påminde mig om tacksamheten, den hade gått och gömt sig och jag behövde den.



Kram Henrik

skriven
#2: peter

Hehe... så rätt så rätt L... ja tacksamhet är ett starkt vapen... det är himla svårt att självömka och vara tacksam... samtidigt L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Elvira

kärlek

skriven
#4: peter

(((kram)))

skriven
#5: Gunn Lyngstam

Du har så rätt, Peter! Tacksamheten är den som hjälper mig mest! Jag tackar alltid min Högre Kraft för allt som jag har i mitt liv nu...Min drogfrihet som kommer först, mitt hem (har jag inte alltid haft), Mat i skåpet (har jag heller inte alltid haft), Min sponsor, mina fina vänner, gemenskapen osv, osv i all oändlighet nästan... Och det hjälper mig att må bra!

Tack För din blogg, Peter!

Massa Kärlek till Dig!

Kram gunn

skriven
#6: JaZzy

En kille som bloggar! Najs :D

skriven
#7: peter

Ja tacksamheten är en väldigt god kraft... och stark L... kan ju t.o.m. få en kille att börja blogga L... och jag behöver inte tänka sååååå länge innan jag hittar den... tacksamheten L...



... massa kärlek till er också...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :