Utmätning...

... av mitt hus vill fogden göra.

Och jag fick lite panik... att de tar pengar på min lön gör mig inte så mycket... men nu fick jag en lapp om att de vill komma och kolla mitt hus... se om det går att sälja för mer pengar än jag har i lån... om det är ett sätt att få lite mer pengar av mig...

... och det var inga större summor det handlade om... min skuld har minskat... och jag har allt en förhoppning om att till slut även jag ska kunna bli skuldfri... och då vill jag ju helst ha mitt...


... hus kvar...

... för jag kunde känna hur rädd jag blev över tanken på att behöva flytta... katastroftankarna slog ju till direkt... och det tog inte många minuter innan mitt liv var helt meningslöst och fullständigt nattsvart i mina fantasier... ja jag kunde känna panik... så jag tog tag i en livlina...

... och ringde en vän *L*...

... pratade lite... om min oro... om hur verkligheten ser ut... om att ta en dag i taget... om att först av allt ringa det där samtalet till fogden imorgon... och få reda på hur det ligger till... i verkligheten... en sak vet jag... och det är att jag...

... inte kan göra något mer åt det idag... å att det jag behöver göra är något helt annat... kanske baka en chokladtårta *L*... ja typ vad som helst utom att tända en cigg... för vet ni vad... den tanken kom också... och det gick snabbt...

... konstigt för innan dess så hade detta faktiskt varit en av de lugnaste rökfria dagarna jag någonsin kännt... kanske för att jag tog ett beslut i morse (eller ja... fick lite hjälp med att ta ett beslut *L*) och har börjat lita så mycket på mig själv att mina röksug inte besvärar mig så mycket längre... men gud vad listigt detta beroende är också... precis likadant som med drogerna... ligger liksom där och lurar... och väntar på en chans att slå till... få mig att tända den där första...

... men... jag är inte ensam... inte om något ... någonsin... och det är verkligen en gåva att veta... aldrig ensam aldrig igen...

Kommentarer :

#1: Elvira

Nä just det..aldrig, aldrig ensam..!!

Fogden är ju alltid pratbar, sålänge man verkligen ser till att prata med dem.. det kommer ordna sig, är helt övertygad..så ta det lugnt..tillit..å chokladtårta..suck

Du måste vara riktigt vass på chokladtårta du, för det verkar onekeligen som att det blivit ett gäng..ler



Stora kramar

skriven
#2: peter

Nu ska du få höra en hemlighet... jag har aldrig bakat någon chokladtårta... inte en enda gång faktiskt... hehe... nu rodnar jag när jag skriver detta...



... detta var något som min sponsor sa åt mig när jag hade fastnat i ett problem... att gå ifrån problemet och göra något annat istället... typ baka en chokladtårta...



... gud vad jag skäms nu... L... ska ta mig fan lära mig att baka chokladtårta... och verkligen lägga ner hela min själ i den... vill du bli bjuden på chokladtårta?



Hehe... ibland önskar jag att jag åtminstånde kunde dra till med en "vit lögn"... men nä... fixar inte det... då lär jag mig mycket hellre baka på riktigt L... finns det glasschokladtårtor?



(((kram)))

peter

skriven
#3: Elvira

skratt

Underbara människa..

Vet du, det finns mix man kan köpa, sån där man bara tillsätter vatten å smält smör tror jag..å den blir supergod!!

..å såklart vill jag SÅÅÅ gärna prova din chokladtårta..är så där lite hemligt beroende..av ALLT med choklad i..ler



Bamsekramisar

skriven
#4: peter

Hoppas inte att din tillit till mig försvann helt nu... jag är rökfri... jag lovar L...



... låter ju rätt svårt att misslyckas om jag bara öser på med choklad då ju... å choklad är gott L... min lilla last (om man nu kan kalla det för det när det gäller choklad L) är helnöt... har så gott som alltid en sådan på TV-bordet... och kanske ett twistpaket... å möjligtvis en skål med godis också L'...



... skillnaden på mig och de flesta jag känner är att jag faktiskt inte MÅSTE käka upp ALLT på en gång... jag röker ju inte brass längre
L*...



... godis är gott...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Elvira

Nädu..har inte tappat någon tillit alls ler

Brukar inte tappa den så lätt..

Å jag vet att du är rökfri..jag åxå..vi är!!



Kramisar



skriven
#6: Sniglon

Jobbigt läge för dig vän. Om det kan vara någon tröst så är det ju lågkonjuktur nu, så huset kanske värderas lägre t.o.m.



Annars får du väl muta någon besiktningsman att huset är mögelskadat med radon;)



skriven
#7: peter

Ja det är vi... rökfria... hehe ibland så går det flera timmar utan att jag tänker på det... helt otroligt L...



... å jag tar en dag i taget... på något sätt så kommer de säkert att lösa sig... först så ska jag börja med att ta ett snack med fogden... sen får jag väl utgå från det innan jag går vidare...



... ett problem är ju trots allt inget annat än en gömd lösning L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :